• La Lola

Nattning för en treåring

Varför skulle det ta två timmar denna gång?
    Hajar inte?

Hedda behöver aldrig somna själv.
    Vi läser saga o ligger intill henne tills hon somnat.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Milla84 skrev 2012-11-27 21:06:23 följande:
    Egentligen är det bara rädsla om att det ska bli som innan.. Men det vet jag ju inte än!

Idag gick det smidigt efter att jag bestämde mig för att ge efter och sitta hos han!

Jag upplever att det blir svårare när han blir äldre att vänja honom av vid att vi sitter hos han...

Eller så nojjar jag bara, Har kanske rent av säger åt mig att gå ut när han är redo...

Jag har egentligen inget emot att sitta hos han men samtidigt vill jag att han ska lära sig att somna själv då jag blir låst vid att sitta inne hos honom varje kväll om det tar väldigt lång tid...

Spontant känner jag väl att det inte är något att tjafsa om... Han kommer inte vilja ha mig där tills han gifter sig ändå....

Jag ville bara vädra! Höra hur andra gör!

Ge efter?
  • La Lola
    Milla84 skrev 2012-11-27 22:07:31 följande:
    Ja, Jag hade bestämt att jag skulle låta han somna själv i sin säng! 
    Eftersom han alltid gjort det i spjälsängen utan några som helst problem...

Jag trodde att det skulle vara lika samma ikväll idag som igår, och då hade det ju inte varit något problem att låta han somna själv! 

Jag kallade det ge efter just för att jag hade bestämt att låta bli, att vara lite konsekvent!

Ja man kan kämpa emot o göra det till ett problem eller så följer man barnet och ser vad det behöver....
    Ikväll behövde han dig för att somna.
  • La Lola
    Natulcien skrev 2012-11-27 22:32:38 följande:
    Alltså...om du bara lyssnar på honom och finns nära honom om han vill det så blir det nog inget "tjafs"... Det är mest om man, som förälder, trotsar och försöker kämpa emot barnet som det blir "tjafs"...
    Precis.
Svar på tråden Nattning för en treåring