• Plumer­iAn
    Äldre 28 Nov 08:06
    2019 visningar
    7 svar
    7
    2019

    Är jag bara larvig??

    Måste får skriva av mig lite då jag inte kan prata med någon vän om detta då ingen nära vän är/har varit gravid.

    Kanske är världens larvigaste just nu men igår så frågade jag sambon om vi skulle gå in i sovrummet och ge varandra massage, jag ville med andra ord ha massage eftersom det börjar bli tungt för ryggen. Jag fick nästan alltid massage förut när jag iofs tjatade till mig den, men nu när jag är gravid har jag fått massage två gånger under hela tiden. Jag tror inte han fattar att det är så tungt som det är och att tio minuters massage skulle göra min dag. Och jag vill inte säga det till honom heller utan jag vill att han ska förstå det själv.
    Men karlar är kanske karlar när det gäller sådant så man får skriva på en lapp och ge honom??

    Någon av er som har/haft samma problem eller något tips på hur man kan få honom att fatta?
    Har ju skickat bilder på gravidappsuppdateringar till honom för att lite fint visa vad han kan göra för mig då det inte alltid är en dans på rosor men tror inte han tog till sig det..

    Har också försökt få honom att läsa en av gravidböckerna som man fick på hälsosamtalet men han har inte öppnat den än så nu har jag köpt "Grattis, du ska bli pappa" till honom i julklapp som är skriven åt killar av en pappa så jag hoppas han läser den i alla fall..

    Han tycker det är kul (hoppas jag verkligen) att vi ska bli föräldrar och han pussar och känner på magen ofta.

    Är jag bara larvig?


    Gravid ♥ BF 27 februari Första barnet. amandiii.blogg.se
  • Svar på tråden Är jag bara larvig??
  • Äldre 28 Nov 08:21
    #1

    Ja och du tror han är tankläsare?

  • Äldre 28 Nov 08:25
    #2

    Ja, lite larvig är du. Prova med att säg "du, jag har 10 kg extra att släpa runt på. Det är skit-tungt, kan du vara gullig och avlasta med lite massage?"

  • Äldre 28 Nov 08:38
    #3

    TaSe exakt så tycker jag med. Vad hände med talförmågan ts? Jag är gravid för 4de gången och berättar för min sambo när jag känner mig tung och vill ha lite uppassning.

  • Äldre 28 Nov 08:45
    #4

    Håller med de andra, du måste säga till honom klart och tydligt vad du behöver. Karlar vet inte hur det är att vara gravid och speciellt i slutet av graviditeten när allt börjar bli tungt, så kan du behöva tala om vad du behöver.

  • Äldre 28 Nov 08:50
    #5

    Ja jag funderar också på hur han ska veta om du inte berättar för honom, han har aldrig varit gravid och kan inte förstå hur det är om du inte berättar det.

  • Äldre 28 Nov 08:54
    #6

    Berätta för honom vad du vill annars förstår han inte och vet inte heller varför du blir ledsen och irriterad på honom. MAn måste vara rak och tydlig, situationen är ny för honom också och han kan inte veta vad du vill om du inte säger rakt ut. pappan till mina barn var så rädd för att göra någonting fel att han inte gjorde någonting om inte jag sa någonting, han var livrädd att göra bebisen illa.

  • Plumer­iAn
    Äldre 28 Nov 10:25
    #7

    Tack för svar! Klart han inte är en tankeläsare! Ville bara höra lite hur andra gjort. Ska minsann använda mig av detta nu! Inte varje kväll men när man haft en extra tung dag på jobbet! Som sagt var tack! :)


    Gravid ♥ BF 27 februari Första barnet. amandiii.blogg.se
Svar på tråden Är jag bara larvig??