• Redaktör

    Familjelivs julkalender 4/12: Vinn ett Twister-spel!



    Var med och öppna luckan den 4 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna något som sätter fart på hela familjen: Twister Refresh 2012! Det klassiska spelet kommer i en ny version med nya roliga utmaningar. Rulla ut mattan och sätt igång!
    Här kan du läsa mer om leksaken. Värde cirka: 229 kronor.

    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på ditt allra finaste julpynt! Är det barnens egengjorda garntomtar, en antik porslinstomte som du ärvt, en modern designljusstake eller något helt annat? Du bestämmer vad som är julpynt för dig.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna ett Twister-spel. Bäst julpyntfoto i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar den 4 december och pågår fram till midnatt 5/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 5/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 4/12: Vinn ett Twister-spel!
  • Isabelle och Casper


    Våran adventsljusstake :)

    Skulle vara helt perfekt att kunna sysselsätta både oss vuxna och barnen med lite lek, underbart att kunna leka tillsammans hela familjen :)
  • hjärtemamma


    Här är en av mitt favoritpyssel som dottern gjort på förskolan när hon var två år. Det är vit lera som hon format till en luva, som hon sen målat röd och satt på ögon och skägg. Väldigt lätt, men fin

    Min motivering
    Tänk att faktiskt få röra sig och ha kul på jul och inte bara sitta still och äta. Detta spelet kan kanske även få igång barnens farfar som annars är väldigt tillknäppt och aldrig bjuder på sig själv. Detta är även ett spel som dottern tjata länge om att hon vill ha, men har inte fått det, vilken julklapp det skulle bli.   
  • Pierre och Sagas mamma

    Här är en av familjens favoritpyssel, min makes egengjorda tomte som är typ 20 år gammal men den håller sig trogen och tas upp varje jul! Ett kärt minne! <3

    Motivering: Alltid kul ha lite sällskapsspel då hela familjen är samlad kring jul och man får testa om man fortfarande är lika vig efter en god julmiddag!!! =)


  • Snultan



    Jag vill tävla om Twister-spelet med min fina tomtelampa. Jag har varit lite kreativ här, men även lampor måste ju bli julfina, inte sant? :) Höjer julstämningen lite extra och ger ett riktigt mysigt sken!

    Min motivering till att jag vill vinna är för det första att jag ÄLSKAR Twister. Jag har en stor familj och vi tycker om att umgås, men ibland kan det bli lite mycket tjatter åt alla håll. Eftersom det dessutom finns många barn i familjen så kan det vara svårt att hålla alla nöjda. Tänk då om vi kunde rulla ut en Twister matta och ha riktigt roligt tillsammans! :) 

  • virre85


    Har många fina saker som barnen har gjort men denna julkrubba ligger varmt om hjärtat.
    Det är min svärmor som samlade på dessa, hon hade inte så mycket pengar så köpte en ny varje år.
    Hon gick tyvärr bort 2003 i bröstcancer och min man ärvde julkrubban.
    Den ställs upp i bokhyllan (högt, så inte barnen kan göra sönder den) varje år och jag längtar tills barnen är så pass stora att man kan ställa ner den på en bättre plats utan att vara rädd att den ska gå sönder.
    Det är en Jenny Nystöm.

    Jag vill gärna vinna ett Twister som jag tidigare aldrig spelat, skulle genast ringa min lekgalna moster och planera in en riktigt kul kväll =) Hon är vig som ett kylskåp så denna gången kanske jag kommer vinna med risk för en sur moster som är lite av en dålig förlorare ;) 
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Aljoro


    Detta glittriga hjärta tycker jag om! :)


     


    Jag skulle vilja vinna det här spelet för att det är ett underbart sätt för hela familjen att röra på sig efter all julmat vi kommer att äta.

  • Oklok

    Mitt bästa julpynt är det här underbara ljuslyktorna barnen gör av gamla glasburkar. Har flera stycken av dem och fullkomligt älskar de allihop! De ger en så varm och mysig känsla! Sen den underbara stunden man får tillsammans när man tillverkar dess gör glädjen för de ännu större, känns verkligen som jul är på väg när det är dags att rota fram de sparade glasburkarna och skapa fler.

  • Annica Saga

     



    Vår islykta lyser fint i julmörkret.

    Vi brukar alltid ha en spelkväll i mellandagarna vore då väldigt kul att se hela släkten klättra runt i det här spelet. Tror vi skulle ha väldigt kul och framför allt barnen både åt spelet och oss vuxna.

  • Fannysmamma09

    Den här kyrkan har vi ärvt från min makes mormor som gick bort hastigt i mars nu i år. Hans önskan var att få ärva den här kyrkan som gav honom så många fantastiska minnen som barn. Så denna kyrka lyser upp vårt kök nu till jul och vi känner fortfarande närhet till hans mormor nu till jul. Det kommer bli en jobbig jul i år då det är första julen utan henne vid vår sida och hon betydde så mycket för hela familjen, men bara att se och även lyssna på denna vackra kyrka som även spela "Stilla natt" så vackert, så känner man att hon är med oss även i år. 

    Ja och varför vill vi vinna.
    Efter all julmat man kommer vräka i sig, så behöver man ju röra på sig lite, och varför då inte förena nytta med lite nöje?
    Istället för att sitta som ett par hösäckar i soffan, får man röra på sig lite i ett parti twister. Den perfekta avslutningen på en perfekt julafton! 


  • LovisaTilda


    Aktiviteter som hela familjen kan delta i är jul för mig <3.Hembakat tillhör den kategorin liksom sällskapsspel. Och vad vore väl bättre än en nyhet lagom till jul!
  • Min lycka


    Självklart är sonens julpynt det finaste jag har.I år har han nästan helt själv byggt pepparkakshuset.
    Jag fick hjälpa till med hålla sidorna vid *klistringen* .
    Snölyktan är ett familjeprojekt.
    O tomten kasper har fått vara med sen sonens första pyssel på dagis för 6 år sen.Han ser till att mamma inte nallar på godiset Oskyldig

    Jag har alltid varit stor o varit den som hållit mig undan från allt o all lek som inneburit att man måste bju på sig själv o ha roligt med andra.Lek på golv o framför andra har varit omöjligt för mig,trots in sons protester.
    Detta året har jag kämpat o gått ner massor i vikt o har upptäckt hur kul man kan ha när man leker.
    Har aldrig spelat twister så skulle jag vinna så skulle det vara en roligt julklapp till mig o min familj o för mitt nyupptäckta barnasinne.

     
  • Liljan77


    Denna tomtefar har fått hängt med mig sen jag var liten.
    Varken håret eller skägget är lika tjockt som då för så länge sen.
    Kläderna är nötta på sina ställen och någon söm har fått lagas.
    Ser fram emot slutet av okt varje år då jag får plocka fram honom från sin låda och få den julkänslan som kommer med honom.
    Nu är han inte längre bara min,utan han är familjens tomte som ibland får sitta i fåtöljen o ta igen sig efter att ha blivit lekt med.

    Vill vinna Twister för det är ju så kul.Och vilken bra träning för balansen o skrattmusklerna sen.

     
  • riboflavin


    Min fina bordsgran. Halmdekorationerna är ärvda. De har min mamma gjort som ung. Hjärtana runt basen är en julklapp från systerdottern som gjort helt själv. Den söta fågeln har min syster gjort.
    Jag kommer inte vara hemma över jul, men en liten gran ska man ju självklart ha ändå. 
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2012-12-04 23:49:24 följande:

     


    Min fina bordsgran. Halmdekorationerna är ärvda. De har min mamma gjort som ung. Hjärtana runt basen är en julklapp från systerdottern som gjort helt själv. Den söta fågeln har min syster gjort.
    Jag kommer inte vara hemma över jul, men en liten gran ska man ju självklart ha ändå. 
    Ja just det, motiveringen också :)

    Jag och systrarna behöver något fysiskt krävande att syssla med över jul, vi satsar alla på att tappa några kilon, och vad är då bättre än att leka?

     
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Älska mer


    Det allra finaste o mysigaste julpyntet är allt barnens julkort.Detta gjordes igår och ska skickas till barnens gammelmormor.

    Tror absolut att twister hade lockat bort ungarna från datorn där de tyvärr sitter ibland för ofta.Och fått en annan att bjuda på ett skratt eller två.Så en vinst hade varit välkommet.
     
  • Redaktör

    Tack för alla fina bidrag! Tomte

    Grattis säger vi till Hjärtemamma, som vinner Twisterspelet!
    Inboxa mig din adress, mobil samt epost så snart som möjligt, men senast inom en vecka (annars går vinster vidare).

    Missa inte att det är en ny tävling idag, där man kan vinna en snow board:
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/m67757523.html

    Glada hälsningar
    Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • hejsan01

    när man all julmat har vräkt i sin mage ner
    och vill försöka få ner ännu mer
    man behöver först skaka ner det man redan ätit har 
    och kanske man då en promenad tar 
    men om vädret är kyligt och kallt 
    det här spelet vore istället väldigt ballt
    då kan man inne stanna 
    men ändå få röra sig lite granna
    så man efter Kalle kan äta knäck och kola
    och lite senare i glögg orka skåla! 


Svar på tråden Familjelivs julkalender 4/12: Vinn ett Twister-spel!