• Redaktör

    Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!



    Nu startar Familjelivs julkalender! Varje vardag mellan den 3 december och den 21 december kan du vara med och vinna leksaker. Håll utkik - det startas en ny, rolig tävling varje dag!

    Var med och öppna luckan den 3 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en fin byggsats för alla barn, en tågbana från Brio: Mountain Mining set.
    Här kan du läsa mer om leksaken. Värde cirka 329 kronor.

    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan när du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Brio tågbana. Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 3/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 4/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!
  • kickan89

    Min knasigaste julklapp fick jag för ungefär 2-3 år sedan av min lillasyster som då måste ha varit sex eller sju år. Det var ett litet paket som skramlade och jag kunde verkligen inte gissa vad det kunde vara i, hon var ju så liten så jag var nog lite förvånad att hon alls tänkt på att ordna egna julklappar åt alla. Jag skakade på paketet flera gånger och försökte lista ut vad som fanns i och bör jag tillslut öppnade det så visade det sig vara ett litet paket med stenhårda russin i haha! (min sambo fick en jättefin tavla som hon målat själv och skrivit "god jul" på, numera vårt bästa julpynt!). Vi brukar fortfarande fnissa åt det där russinpaketet när vi pratar om julklappar ;)

    Jag vill vinna en tågbana för att jag tror att min dotter skulle bli överlycklig över det! Hon vill alltid gå in på polarn o pyret när vi är på stan eftersom hon vet att det finns tågbana där och vi får alltid bära ett gråtande barn där ifrån eftersom hon så gärna vill vara kvar och leka med tågen. Så detta skulle nog uppskattas av både mig som kan locka hem barnet till sin egen tågbana, personalen på pop som slipper oss lekande där hela tiden (plus att slippa illvrålet när det är dags att gå hem) och såklart viktigast av allt, själva barnet som skulle älska att få bygga tågbana och driva sin far till vansinne med små tåg överallt i lägenheten ;)

  • Lady Namárië

    När jag var ungefär femton hade jag stora förväntningar på julklappen som min pappa och lillebror hade köpt. De var nämligen så extrem nöjda med att de hittat "den perfekta julklappen" åt mig och gick runt i flera veckor och liksom bubblade av förväntan (på riktigt, alltså, inte som något skämt).

    När jag äntligen, efter den lååånga, sega julaftonen, fick slita upp pappret var det med extrem förvåning jag hittade detta i paketet:





    En sjungande fisk! Jag tror jag gapade av förvåning långt in på nästa år.

    Det värsta är att de båda ett par decennier senare fortfarande hävdar att det var en fantastisk julklapp. *facepalm*


    CallGirl skrev 2012-12-02 11:56:45 följande:
    Jag vill vinna tågbanan för att kunna ge den till en vän som samlar ihop julklappar till familjer med dålig ekonomi, så att hon kan skänka den vidare till ett barn som inte får så många julklappar i år. Mina barn har redan leksaker så det räcker och blir över.

    Jag lånar den här motiveringen, för det gäller samma vän och samma insamling. Det vore fantastiskt att få bidra med mina barns absoluta favoritleksak så att ett barn som annars skulle ha blivit utan får glädjas över en riktig Brio-järnväg!
    So say we all
  • oraklet från delphi

    min konstigaste julklapp var att få välja kläder åt min man!!! Tomte oh my g....
    slå den  

  • Nyfiken gul

    Min svärmor är väldigt bra på att hitta kläder till mig, hon har ungefär samma smak på kläder som mig och hon till och med vågar sig på att köpa bh och trosor emellanåt också - en av dom få som fattar vilken storlek jag verkligen har...

    Men en gång måste hon ha fått hjärnsläpp...   En jul för några år sedan fick jag ett paket av henne, överst låg ett par fina spetstrosor. Blev direkt en favorit - men under dom låg ett genomskinligt hudfärgat spetslinne....  Öhhumm???  

    Det var liksom på gränsen till oanständigt och såg nästan ut som att det kunde varit köpt på nån sexshop! :-O

    Hur tänkte hon där liksom?
    (jag använder inte såna linnen eller "sex-kläder" )

    Min motivering till Tågbanan - Har världens olyckligaste 4-åring hemma som är förtvivlad för att hans tågbana blivit förstörd i en vattenskada när vi byggde om köket. Tågbanan han hade då var helt sprillans ny och han lekte inte med den mer än kanske 2-3 ggr då innan katastrofen var ett faktum.  Han tjatar öronen av oss här hemma och vi skulle uppskatta att få en ny tågbana åt honom då han för övrigt har 5 syskon och pengarna räcker inte till alla hela tiden. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Loth

    Min märkligaste julklapp var när jag var ca 17 år och önskade mig saker till när det var dags att flytta hemifrån. Av mammas dåvarande sambo fick jag ett paket inslaget i tidningspapper och ett paket inslaget i en glödlampsförpackning. Öppnade paketet med tidningspapper och där i låg ett ihop pressat förkläde som en affär sålde ut för en tia. Jag kunde inte ens veckla ut förklädet för att det var så plastigt och hade fastnat i sig självt. I glödlampsförpackningen låg iaf ett par strumpor jag kunde använda, men särskilt lätt att hålla god min var det inte ;)

    Motiveringen är att jag har två fordonstokiga killar, de har många lastbilar och bilar men ännu inget tåg :)

  • Isabelle82

    En liten träälg med en snöre i. I snöret satt en silverring man skulle få ut. Som ett litet klurigt pussel. Omöjlig att lösa och sjukt tråkig att få. Pappas ex gav mig den å det var julen få de precis träffats. Det var svårt att se glad å tacksam ut då jag var 15 och hade hoppats på nästan vad som helst annat.

  • Limpan05

    Jag fick midjehöga trosor(nästan på gränsen till mameluck) med stora gröna grodor varvat med små fina blommor av mormor. Jag kan också tillägga att jag hade fyllt 17 år och börjat med både smink och utekvällar. Tyvärr reagerade jag precis som man inte får göra, bröt ut i ett bubblande gapskratt. Och när du absolut inte får skratta - blir det givetvis mycket svårt att sluta.

  • hjärtemamma

    En av mina märkligaste julklapp och den jag blivit mest besviken över var när jag var 16 år. Min farmor har alltid varit lite knepig och konstiga saker. Men när jag var 16 år fick jag ett ritblock och ett plockepinn av henne, ritblocket var dessutom redan målat i...som 16-åring var det en stor besvikelse att få detta

    Min motivering:
    Min dotter fick i maj en lillasyster med hjärtfel, detta har inneburit mycket besök på sjukhus m.m. och därför har storasyster inte fått den uppmärksamhet hon borde fått när et nytt syskon kommer. Att få ge henne en extrajulklapp och få leka tillsammans med henne vore jättekul och uppskattat

  • Trisse85

    När jag var runt 13-14 år önskade jag mig CD och VHS med "elektric banana band". Min mamma hade verkligen ansträngt sig för att hitta julklapp till mig. På julafton öppnade jag paket efter paket med "bananer i pyjamas".
    Min mamma hade bara uppfattat banana.
    Som en tjej i tonåren blev jag arg och ledsen. Vem ville ha baby-filmer?
    Idag skrattar jag bara åt det. Min mamma ville ju bara väl!

    Om jag skulle vinna tågbanan, skulle min son få det. Men jag tror att hans pappa skulle leka med det tills min son blir gammal nog att leka med det. (han är ju bara 2,5månad)

  • Anna Hbg

    Har fått två konstiga julklappar vid olika tillfällen.
    Fick en burk oliver av några vänner till familjen när jag var ca 8-10 år och fick av pappa en oxfilé ett antal år senare.
     Fick även en gjutjärnsgryta den julen så antar att de hörde ihopTungan ute

    Min motivering är att min sambo fyller snart 40 och har alltid älskat att leka med tågbanor. Vi väntar smått snart och det enda han pratar om är hur han längtar efter att få leka med den lilla och framför allt då med tåg.
    Hade fått både min stora och lilla pojke att stråla av lyckaGlad 

Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!