• Flo

    Den nyare eller äldre modellen?

    Vilken mobil ska jag lägga pengarna på? Den nyare eller äldre versionen?
    Fungerar den äldre lika bra som den nyare? Jag behöver en mobil som är utformad efter mina behov, därför väljer jag mellan dessa och inte en billigare telefon eller en vanligare (typ iphone) så jag vill inte höra "välj en annan istället".

    Vill att du som svarar kan något om dessa två mobiler! 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Den nyare eller äldre modellen?
  • slazh

    Note 2 har i huvudsak kraftfullare processor, dubbelt så mycket arbetsminne och ett större batteri. Sen finns det även Samsung Galaxy Note 2 4G som har 4G också för 5800 - 6000kr.

  • Flo
    slazh skrev 2012-11-30 09:08:42 följande:
    Note 2 har i huvudsak kraftfullare processor, dubbelt så mycket arbetsminne och ett större batteri. Sen finns det även Samsung Galaxy Note 2 4G som har 4G också för 5800 - 6000kr.
    4g vill jag inte köpa, tycker den är alldeles för dyr :) Men vilken (av 1an och 2an) tycker du man ska satsa på om man använder mobilen till att smsa, surfa, ta foton och föra väldigt många anteckningar? Räcker ettan till detta? Laggar ettan?
  • inze

    Menar du att du vill skriva anteckningar med pennan? Pennfunktionen är ju utvecklad till 2:an med bättre penna bl a.
    Jag har en Note 2 och tycker den är jättebra. Har aldrig testat den första så jag kan inte göra nån direkt jämförelse. 

    Här finns utförliga recensioner
    Note
    Note2
     

         

  • paret

    Har både ettan och tvåan, ettan räcker till allt jag gör, så har knappt använt 2an än.
    Det är bra telefoner, har installerat opera mini som webbläsare, tycker det går mycket snabbare att surfa då. 

Svar på tråden Den nyare eller äldre modellen?