• Chalotte

    Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!

    Ikväll är sambon & jag bjudna på middag hos ett par.
    Det är sambons förra jobbarkompis som tyckte att vi skulle komma över på middag.
    (De arbeta ihop förut, och för ett ½ år sedan träffade den här killen en tjej)

    Ingen av oss har lust att åka, vi känner ingen som helst
    gemenskap med dessa människor. Vi har ätit middag hos dem en gång
    och de hos oss. Men vi har verkligen ingen lust att åka.
    Så jag undrar finns det något som vi kan säga för att slippa åka.

    Har själv en tanke att vi ska sms att vi är på akuten och att
    det senare visade sig vara magsår? Låter det bra.
    Om man skriver att min sambo mår dåligt och illa, så kan dom ju inte säga att vi kan komma över ändå?
    Jag vet att det kanske låter elakt, och jag hade önskat att min sambo
    hade kunnat sagt att det inte går, men ja det gjorde han inte så nu sitter vi här.

    Har ni några andra förslag, alltså det ska inte vara så farligt sjukdom
    men själva symptomerna ska vara illa.

  • Svar på tråden Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!
  • Anonym
    Snoddasen skrev 2012-12-02 11:33:13 följande:
    Nej det spelar ingenroll nu men dom borde ju vetat innan också att dom inte ville åka hem till dom.. Men aja att lämna återbud i sista sekund utan anledning är riktigt ruttet så då får man stå sitt kasst och gå dit!

    "dom borde vetat innan ..."
    Är det ditt argument?
    Fram med tidsmaskinen, för utan en sådan kan du inte ens själv leva efter "man borde vetat bättre"...

    Stå sitt kast och gå dit när man inte vill tycker du.
    Förstår du inte att det blir sämre?
    Eller hade du viljat ha besök av två stycken som inte ens ville komma från första början, det kan bli lite krystat och tillgjort milt sagt.
  • MrsC74

    Tråden skrevs i går. TS och hennes man åkte. Efter det verkar TS vara avreggad.
    End of story !

  • Anonym
    MrsC74 skrev 2012-12-02 15:14:10 följande:
    Tråden skrevs i går. TS och hennes man åkte. Efter det verkar TS vara avreggad.
    End of story !
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-12-02 15:09:27 följande:

    "dom borde vetat innan ..."
    Är det ditt argument?
    Fram med tidsmaskinen, för utan en sådan kan du inte ens själv leva efter "man borde vetat bättre"...

    Stå sitt kast och gå dit när man inte vill tycker du.
    Förstår du inte att det blir sämre?
    Eller hade du viljat ha besök av två stycken som inte ens ville komma från första början, det kan bli lite krystat och tillgjort milt sagt.
    Hur ska du ha det?
    Vet man från första början att man inte vill så tackar man nej.
    När kommer man på att man inte vill? Inte så troligt att det kommer samma dag om det är sällskapet det hänger på.
    Kvar är då är att gå om man inte förmått sig att bestämma sig och avanmäla i god tid.
  • Tom Araya
    Snoddasen skrev 2012-12-02 11:33:13 följande:
    Nej det spelar ingenroll nu men dom borde ju vetat innan också att dom inte ville åka hem till dom.. Men aja att lämna återbud i sista sekund utan anledning är riktigt ruttet så då får man stå sitt kasst och gå dit!
    FruLaurokari skrev 2012-12-02 11:34:02 följande:
    Fattar inte vad människors problem är att ni faktiskt måste göra något så fult som LJUGA? Säg tack men nej tack ! Jävla Svensson.


  • W F
    MrsC74 skrev 2012-12-02 15:14:10 följande:
    Tråden skrevs i går. TS och hennes man åkte. Efter det verkar TS vara avreggad.
    End of story !
  • håess

    Varför inte tacka nej när ni blev bjudna? Det går ju att säga att ni redan hade något annat inplanerat.

  • TrendyFarsa
    Colisa skrev 2012-12-01 22:38:05 följande:
    Det enda rätta i detta läge vore naturligtvis att dyka upp som avtalat och förneka all kännedom om trådar på Familjeliv. "Vad då? Familjeliv, vad är det? Ett forum? Nä, det känner jag inte till... Måste vara ett sammanträffande, så konstigt!Förvånad Vi har ju sett jättemycket fram emot att träffas i kväll!" Och hoppas att inte värdparet ätit upp all maten själva...
    Precis, verka som att man inte har en susning om vad värtparet talar om. För jag tror att inlägg #15 faktiskt kommer från värdparet, får bara den känslan
    Anonym skrev 2012-12-01 16:33:41 följande:

    Bemöda er inte med att komma.


    Och nästa gång; Se till att vara anonym så slipper du göra bort dig.


    Det är inte ofta som man skäms för andras pinsamheter, men det är är en av de värre. Brrr vilka idioter folk är.
  • Nanime

    Jag tycker att det där är ganska enkelt.
    Man går väl och sen bjuder man inte tillbaka. Försöker de bjuda igen så säger man bara att man känner att5 man inte har så mycket gemensamt och att det blir lite jobbigt att komma på saker att prata om.
    Inget konstigt, ärligt och man har försökt.

Svar på tråden Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!