• Anonym (ny gravid­itet)
    Äldre 3 Dec 10:00
    2133 visningar
    2 svar
    2
    2133

    stöd under ny graviditet

    Hej! Det har nu gått ett år sedan jag förlorade min flicka i v.40 och funderar på en ny graviditet. längtan är stor, men jag är självklart rädd att jag ska bli mycket orolig. Efter att ha pratat med en läkare på spec så sa hon att ifall man blir orolig under graviditet eller har svårt att sova så kan man få något som heter lergigan, eller något som heter propavan tror jag...
    Så jag tänkte höra ifall det är någon annan som fått detta under graviditet och har det funkat?
    Jag vill ju helst inte äta någon medicin, men det är ju bra att veta att det finns något om man blir väldigt orolig...

  • Svar på tråden stöd under ny graviditet
  • Anonym
    Äldre 3 Dec 10:04
    #1

    Lergigan har jag ätit, men då mot illamående... Vete sjutton om det skulle ha effekt mot oro. Förvisso har jag blivit trött, trots att jag haft "comp"-modellen med koffein och efedrin i för att motverka tröttheten. Beklagar sorgen, för övrigt. En kompis till mig var i en liknande situation, fast de blev gravida väldigt snabbt efter att de förlorat sitt barn. Andra graviditeten gick bra, men den var ju givetvis mentalt jobbig, med en oro för att det skulle bli på samma sätt igen...

  • Äldre 29 Dec 18:11
    #2

    Beklagar sorgen.
    Jag förlorade min flicka för sju månader sen och är gravid igen. Oron är stor och jag kan inte sova som jag borde och får lergigan. Och ja den dämpar lite och man blir tröttare av den. Nu har jag svårt att sova ändå men passar på under dagen istället.

Svar på tråden stöd under ny graviditet