Inlägg från: annakarin75 |Visa alla inlägg
  • annakarin75

Obefintlig sömn nybliven förälder...

Har du provat sjal?
    Min son sover 2 timmar åt gången när han får sitta i sjal. Om jag söver honom i sängen eller i vagnen inomhus sover han 20 minuter plus att det tar lång tid att söva honom. I sjalen går det oftast på 5-10 minuter. Pratar lite medan jag går runt och plockar och grejar. Med sjal har du dessutom händerna fria. Jag borstar tänder, äter middag, gör allt med sjalen så länge han sover. Mycket praktiskt. Jag är mycket gladare och piggare sen jag fixade en sjal. Jag trodde inte att sjal var så bra förrän jag köpte en. Det går fort att knyta och är inte alls svårt. Jag köpte min trikåsjal på Blocket för 300 kr. 

• annakarin75
    ollie skrev 2012-12-16 15:15:38 följande:
    Jag kommer ihåg att dottern var exakt likadan dom första veckorna, hon sov aldrig. Alla sa till oss att nyfödda gjorde inget annat än att sova hela tiden, men hon gjorde inte det. Sen vände det, och vid när hon var två månader kunde hona sova 4 timmar i vagnen på raken, och kanske 6 timmar i sträck på natten. Vid 4 månader sov hon 14 timmar på natten (utan nattmål) och 2 x 2 timmar på dagen. Vid 17 månader 12 timmar på natten och 2 timmar på dagen.

Så det blir säkert bättre! Men jag kommer ihåg känslan att aldrig få sova. Håll ut, det blir bättre!
    Sov hon 14 timmar i sträck på natten??? Det är ju över ett halvt dygn???
  • annakarin75
    LillyLolo skrev 2012-12-28 06:17:16 följande:
    Ge ersättning på kvällen så kanske han sover hela natten. Det gör vår dotter
    Det är inte alls säkert. Min son får ersättning, och extra mycket på kvällarna, men han vaknar fortfarande var 3:e timme och vill ha mat. Han är 10 veckor och det har alltid varit så. 
Svar på tråden Obefintlig sömn nybliven förälder...