• Anonym (Fundersam)

    Återrapportering?

    Jag har inga barn och är än för ung för att adoptera men det finns i tankarna dagligen.
    När jag läser om adoption ser jag ofta det att länderna vill ha återrapportering ett antal gånger åren efter, varför? Eller snarare, vad händer om någon familj inte skulle sköta återrapporteringen? Inte för att jag har något emot det, absolut inte, jag är bara nyfiken.

    Hur brukar återrapporteringen se ut? Vad för typ av bilder brukar länderna vilja ha?

  • Svar på tråden Återrapportering?
  • Anonym

    Återrapporteringen är till för att länderna ska veta att allt fungerar bra efter adoptionen. Om detta inte sköts kan det leda till att länderna säger upp adoptionsavtalen med Sverige.

  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-12-06 19:09:40 följande:
    Hur brukar återrapporteringen se ut? Vad för typ av bilder brukar länderna vilja ha?
    Man berättar om vad som har hänt sedan man fick barnet, viktiga händelser i familjen och hur barnet utvecklas. Bilderna man skickar visar livet i familjen, ett urval av bilder på barnet i olika situationer och med andra familjemedlemmar. Det är ganska självklart när man väl är där, återrapporteringen är inte komplicerad.
Svar på tråden Återrapportering?