• KLAJSHUH

Orolig sömn

Ta det lugnt.. Han är bara två veckor. Förstå hur mycket intryck och hur stor världen är utanför din mysiga lilla mage! Har själv en 6 månaders som fortfarande bökar och ibland har jätte svårt att komma till ro. Oxå mitt första barn. Så länge han inte har ont av något är det ingen fara. Jag har börjat tänka på att det är ju inte alltid som vi vuxna bara slappnar av och somnar så tänk då hur det är för dessa små som inte vet hur det är med nåt. Va bara där med honom och ge honom värme och trygghet. : )

• KLAJSHUH

Du är absolut inte nojig. Är som dom säger, första barnet blir "provkaninen" Man har ingen aning om nåt.. Och det är så otroligt omtumlande med en bebis. Jag har nojjat mig massor.. Oftast om sömn men även om amning, rutiner, barnvagnsåkande(sonen hatade barnvagnen) mm. Men nu har jag insett att det är bättre och lyssna på barnet och försöka hänga med i svängarna. Haha

• KLAJSHUH

Jag köpte en vanlig trikåsjal på Babyproffsen. Det är väldigt krångligt innan man får in snitsen på att knyta den. Men den är väldigt skön för ryggen. Fast o andra sidan hatade min son den. Han vill kunna röra sig skapligt men ändå va nära.. Är först nu vi kunnat börja använda den mer och mer..

Svar på tråden Orolig sömn