• jelenahemma

Vuxna "styvbarn" hatar mig

Jag skulle vilja säga : strunta i dem, men det är inte så lätt eftersom  "barnen" kommer ju hem till er. Som är ditt hem också. 

Det är några som säger att barnen ogillar dig för att ni gick bakom ryggen och blablabla.....

Struntprat. Mina vuxna bonus-söner (inte bonus-döttrar!) hatade mig och sin far fastän det var deras  mor som särade på benen med en annan karl. Detta blev en av anledningar till deras skilsmässa. 

Men barnen vill ändå ha sin kärnfamiljen orörd, barnen vill att det ska vara en idyll som i barndomen. Vad deras föräldrar kände och hur dem mådde var helt oväsentligt för dem. För sönerna, måste jag säga. Döttrarna tog det helt lugnt att föräldrarna skildes och pappan gifte om sig. 

Jag kan inte ge dig ett bra råd, men vill bara påminna att du har absolut ingen skuld i hur pojkarna känner eller beter sig. 

• jelenahemma

Jag skrev ett inlägg tidigare,  min man levde tillsammans med sin ex. fru i många år efter att hon hade varit otrogen och hela byn visste om det. Han fick veta sist av alla. 
    Han stannade kvar i det döda förhållande först för barnens skull, sedan för att det var svårt att bryta gamla vanor.
    Han skilde sig när han träffade mig. Men kan man verkligen tycka att det var mitt fel att de skildes?
    Hans söner vände honom ryggen, fast inte efter skilsmässan, utan efter att han gifte sig med mig. Pojkarna var då 27 och 34 år gamla.
    Jag vet inte hur de tänkte, men gissar på att de ville ha kvar sin barndomsidyll med mamma och pappa orörd. Allt annat spelade ingen roll.  Det tog många år innan de accepterade läget. 
    Dina styvbarn, TS, tycker säkert att det är roligt att komma in i ditt hem och mobba dig, se dig ledsen och känna sig stora och mäktiga.  

• jelenahemma

Sweeney Todd! 
    Är du min makes föredetta?
    Eller är du verkligen en man, men aldrig varit gift? 

• jelenahemma
    Lilje skrev 2012-12-13 13:17:44 följande:
    Yngsta är 20 nu, så han var endast 14-15 när det här började?  Och äldsta 18-19?  Dom var fortfarande bara tonåringar.  Hur gamla var dom första gång dom blev medvetne om dig?  Hur träffades du och din man?
    Det spelar ingen roll. 
    Som jag skrev tidigare, så var mina styvbaby  27 resp. 34 år när de började mobba sin far för att han gifte sig med mig.  Efter att deras mor var otrogen mot honom. Fast detta (otroheten) hände för många år sedan, men lika ont gjorde det för honom ändå.  
    Vissa barn förblir barn livet ut, suck. 
Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig