• Maxine

Vuxna "styvbarn" hatar mig

MO303 skrev 2014-05-21 16:03:28 följande:
    Jätte bra svar till denna kvinna!! Spelar ingen roll om det är vuxna eller små barn så känns det lika hårt att se sitt föräldrahem splittras. Du som kvinna får nog själv skylla dig eftersom du accepterat att inleda ett förhållande med deras pappa fast att han var gift. Är bara och gilla läget eller bli särbos om ni överhuvudtaget skall fortsätta er relation. Pappans sätt i detta fallet är säkert som det är på grund av att han har ett dåligt samvete mot sina barn för att han gjort som han gjort även om det gått 5 år eller vad du skrev. /MO303
    Jag tycker TS ska vara glad att detta förhållandet är över. Pappan var uppenbarligen inte lycklig i sin förra relation, varför han valde någon ny. Det borde också intressera barnen att pappa är lycklig. Nu kan han ju gå tillbaka till sin familj i förnekelse istället. Ryser över att det finns vuxna ungar som beter sig på detta sätt! 

Vad är bäst? Att pappa lämnar en relation med deras mamma som inte fungerar och blir lycklig på annat håll? Eller lever kvar för barnens skull (som borde fokusera på sitt egna vuxna liv) och därmed endast odlar sin bitterhet. 
  • Maxine
    Anonym (Hmm) skrev 2012-12-15 19:23:47 följande:

Ts har splittrat brödernas familj ... duger den förklaringen?
    Har TS splittrat familjen? Du känner alltså familjen? Eftersom du vet varför förhållandet mellan mamman och pappan inte höll. Är man lycklig i ett förhållande så går man inte någon annanstans. Då rinner flirt och inviter av en. Sånt som alla stöter på, men inte bemöter om ens aktuella förhållande är bra.

Svar på tråden Vuxna "styvbarn" hatar mig