• Redaktör

    Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!



    Var med och öppna luckan den 11 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en bondgård med talande djur från Fisher Price. Barnen kan känna sig fram och lyssna på djurens läten och ta hand om djuren. Värde cirka 549 kronor.
    Här kan du läsa mer om leksaken.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av ett barns önskelista till tomten! Det kan vara ditt eget barn eller ett barn du känner. Ladda gärna upp ett foto på önskelistan, så ökar du dina vinstchanser.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna bondgården med talande djur.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 11/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 12/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!
  • yodi

    jag har tre barn i åldrarna 3,5 och sju år, så önskelistorna är varierande

    på äldsta flickans önskelista står:

    monsterhigh docka
    handväska
    chichi love med rosa kläder
    petshop
    böcker
    en blå fleece tröja

    mellan dottern önskar sig:
    en chi chi love med gula kläder
    lego djursjukhus
    bratzillaz
    petshop

    minstingen:
    är galen i alla djur och framför allt hästar,så på hennes önskelista står hästar i alla dess former

    och det leder till motiveringen.
    lilla isabella är som sagt mycket förtjust i alla djur och ett stall med olika djur som låter och som hon kan leka med vore en stor glädje för henne.


  • Lia och bäbisen

    Åh, min minsta dotter Millie hade älskat den lilla bondgården, hon stod i affären häromdagen och tryckte på en liknande i evigheter tills vi till slut kunde locka henne därifrån!

    Storasysters önskelista består av allt som har med prinsessor och rosa ting att göra, vilket inte uppskattas lika mycket av hennes mor...hrm. Men ja, det blir både sminkdocka o prinsessbarbie och rapunzeldocka etc...*suck*

    Men Millies lista ser lite annorlunda ut, hon är en väldigt speciell och underbar liten tös. Hon har inte så stora krav på saker och ting utan tar livet med ro trots sin vilda framfart!
    När jag frågade henne häromdagen vad hon ville Tomten skulle komma med så var hon tvärsäker: "Mat".

    Efter lite lirkande så kom det fram att hon önskade sig potatisar och köttbullar och sås. (Kan man slå in hela julbordet kanske Tungan ute) Till slut kröp det fram att hon ville också ha leksaker. Inte mer specifikt än så dock :)

     

  • Zinjulu

    Jag frågade min yngsta dotter vad hon önskar sig av tomten och fick de här svaren:

    Önskar mig paket!

    Då frågade jag vad som skulle vara i paketen.

    Köttbullar, svarade min lilla 2,5-åriga dotter

    Ha ha ha! Jag nästan dog av skratt! Dessutom frågade jag flera gånger efter om det verkligen var köttbullar hon önskade sig. Hon svarade jag VARJE gång.  


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Zinjulu
    Lia och bäbisen skrev 2012-12-10 20:44:35 följande:
    Åh, min minsta dotter Millie hade älskat den lilla bondgården, hon stod i affären häromdagen och tryckte på en liknande i evigheter tills vi till slut kunde locka henne därifrån!

    Storasysters önskelista består av allt som har med prinsessor och rosa ting att göra, vilket inte uppskattas lika mycket av hennes mor...hrm. Men ja, det blir både sminkdocka o prinsessbarbie och rapunzeldocka etc...*suck*

    Men Millies lista ser lite annorlunda ut, hon är en väldigt speciell och underbar liten tös. Hon har inte så stora krav på saker och ting utan tar livet med ro trots sin vilda framfart!
    När jag frågade henne häromdagen vad hon ville Tomten skulle komma med så var hon tvärsäker: "Mat".

    Efter lite lirkande så kom det fram att hon önskade sig potatisar och köttbullar och sås. (Kan man slå in hela julbordet kanske Tungan ute) Till slut kröp det fram att hon ville också ha leksaker. Inte mer specifikt än så dock :)

     
    Ha ha! Samma svar som jag fick då (nästan)! Så sött!!
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • VickyHurtig

    Min 20 mån resp 5 mån har inte gjort några listor . Men min 10-årings ser ut på följande sätt: lego lego lego lego lego lego lego lego lego lego lego lego lego lego iPhone lego (i princip ett A4 där han bara skrivit lego) Min motivering: mellangrabben håller på att lära sig prata o älskar djur. Så en lärorik leksak i kombination med djur vore perfekt för Lilleman

  • DeeDee09

    Min dotter på 3 år önskar sig

    En tv

    Ett snällt lejon

    Kläder

    Målarfärger på tub och målarblock

    En babyborn pojk docka med tillbehör

    En ny fin säng

    Gruffalon boken

    En cd spelare och barnmusik

    Micki bakset

    Lego


  • norrbo
    På vår 4-årings önskelista:
    - Legoriddare
    - Ninjago
    - Sagan om Ringen (Lego)
    - Pirates of the Caribbean
    - Lego City, gärna poliser
    - Lego Florida
    - Duplolego
    - Lasersvärd
    - En riktig häst och en till storebror
    - Ett får
    - En soldat som vaktar hans rum.
  • jordnöten

    På 7-åringens önskelista står det en ny större cykel, Star Wars 3, ett pepparkakshus , en bilderbok på mig och Ante på skolan (vilket betyder skolkatalog ) , en LasseMaja bok, en snabb radiostyrd bil, en liten cross.



    På 5-åringens önskelista står det fotboll och stereo och bilar och trummor som har cymbaler och pennor och 2 mål.


    Ett-åringen och två-åringen har inte skrivit några önskelistor, men varje gång vi ser något djur blir yngsta tjejen helt till sig och vinkar och skrattar, så dagens vinst skulle med all säkerhet bli en hit Tvååringen har en mjukis gris som hon brukar bädda ner i dockvaggan, skulle tro att  denna pedagogiska leksak skulle få henna att pyssla om  ännu fler bondgårdsdjur. Så hoppas detta kan bli en gemensam julklapp till de yngsta barnen!! 
     
  • cheesecake3

    Mina barn är lite för små för att skriva önskelistor, men vi har pratat om vad vår största tjej på 3 årnskar sig i julklapp och det är just nu enbart prinsessor som gäller så allt som har med de att göra vill hon ha. That's it.

    Minstingen som fyller ett år efter nyår är de svårare att handla nått till, hon som ärver allt och lånar storasysters grejer. Därför skulle de ju va super att vinna denna bondgård, nått som låter och nått man kan greja me.   Djur brukar ju alltid gå hem Glad 


    ~ ♥ Olivia 091018 ♥ ~ ♥Celine 120108♥ ~
Svar på tråden Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!