• Redaktör

    Familjelivs julkalender 14/12: Fototävling pepparkakshus - vinn gunghäst från Jabadabado



    Var med och öppna luckan den 14 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en gunghäst från Jabadabado. Gunghästen är i trä och målad i vitt och svart, en sadel i rött och gungben i grönt. Sitthöjd: 31 cm. Längd: 70 cm.  Värde cirka 598 kronor.
    Här kan du läsa mer om leksaken.

    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på ditt pepparkakshus! Vad har ni byggt av pepparkaksdeg?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna gunghästen.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 17/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 14/12: Fototävling pepparkakshus - vinn gunghäst från Jabadabado
  • Zizzieleenia

    Såhär ser vårt pepparkakshus ut som vi har gjort här hemma. :)


    Ungarna (3 och 1) skulle bli superglada av att få en gunghäst, vi har ingen sådan här hemma. :)
  • Liljan77


    6-åriga sonens mästerverk Skrattande
    Tomten ser rätt nöjd ut trots rasrisken.

    Har en väninna som är speciell på alla sätt o vis o varit den enda som stått vid min sida när det blåst som värst.Hon har en liten 3-åring o väntar nu ännu en liten goding.Hade varit kul att överraska dem med denna fina häst. 
     
  • Fraggelgirl


    Här är mitt "fina" pepparkaks hus. Gjort det helt själv från grunden, fast med köpt deg måste tilläggas. Gjorde delarna lite för tunna så det var svårt att få ihop det. Nedre delen av taket ramlade av som ni ser på bilden längst upp. Husväggen bak håller på att rasar ihop, så hade jag pyntat den delen av taket då hade det definitivt rasat.
    Min dotter på 4 och man tycker att det blev fint så det får stå så länge det står. Och det är väl inte utsidan som räknas?

    Varför jag vill vinna gunghästen? Därför min dotter skulle bli så glad och då har även sonen på 8,5mnd något att se fram emot.
  • Isso


    Medeltidsstad med ringmur!

    Jag vill vinna gunghästen till mina goa små syskonbarn som gör livet så mycket roligare för oss runtomkring!

  • Isso


    Medeltidsstad med ringmur!

    Jag vill vinna gunghästen till mina goa små syskonbarn som gör livet så mycket roligare för oss runtomkring!


     

  • Morcheeba

    Här är mitt bidrag, fram och baksida. Det är ett två-våningshus med trädgård, marshmallow-staket, julgran av gröna geléhallon, kitkat-skorsten och en liten balkong.

    Vore jättekul att vinna gunghästen till min 1,5-åring! :) 


  • S vali s


    Här är mitt bidrag som sjuåringen glatt dekorerat och gjort div. marsmallowpyssel till

    Om jag vann skulle jag skänka gunghästen till Frälsningsarmens julklappsinsamling till barn i Norden som inte får några julklappar, mitt barn både får julklappar och har redan leksaker så att det räcker och blir över   
    Den late får brått när det blir kväll
  • Mandel


    Detta har barnen skapat och jag har hjälpt dem med lite belysning och snö.

    Hästen skulle vi ge i present till vår nya kusin så hon som bor i storstan kan få lite landet känsla
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Familjelivs julkalender 14/12: Fototävling pepparkakshus - vinn gunghäst från Jabadabado