Inlägg från: Anonym (anhörig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anhörig)

Föddes i fel kropp

Hej!

Nu har jag inte läst alla kommentarer till denna tråd men jag måste rådfråga er som är transgender om en sak.

Jag har en kusin som jag "alltid" har vetat är attraherad av tjejer. När jag var yngre så trodde jag att hon var homosexuell. Nu när jag är äldre och mer "kunnig" så förstår jag att hon är transgender, kvinna född i fel kropp.

Problemet är att hon inte är öppen med detta till 100%. Hon är tillsammans med tjejer, introducerar dem för oss, har även förlovat sig ett antal gånger, men tjejerna har inte vetat om att hon är tjej.

Det sårar mig att han lever ett halvt liv där han inte får säga högt och öppet att han är kille men född tjej. Att inte få bli av med brösten som är i vägen och förstör. Att inte få ha sex som han vill eller leva det liv som han önskar.

Jag ställer mig därför frågandes till om han känner till transgender, om han förstår hela grejen själv eller om det är något som gör honom rädd. Jag har inte vågat prata med honom om det och jag letar efter litteratur om "coming in" som är att en anhörig pratar om det istället för att han "kommer ut".

Nu när jag ser denna tråd så vill jag passa på att fråga er som har erfarenheten: bör jag ta upp detta själv med honom så att han förstår och vågar ta steget mot att leva ett fullt liv utan lögner? Eller riskerar jag att förstöra något för honom eller förvärra något?

Jag blir så himla tacksam om ni kan diskutera detta med mig.

Tack på förhand och hejja er som vågat komma ut! 

Svar på tråden Föddes i fel kropp