• Anonym (Besse­rwisse­r)
    Äldre 14 Dec 12:40
    2385 visningar
    17 svar
    +1
    17
    2385

    Jag är en sån j*vla besserwisser!! Hjälp!!

    Jag erkänner! Jag är en småsint besserwisser! Jag vet allt om saker jag aldrig hört talas om! Jag har alltid rätt och vet alltid bäst. Jag har svårt att låta folk glädjas åt saker.. Måste va fel i huvudet på mig.. Jag är inte sån mot alla, men vissa personer. Ex en släkting till oss säger att min son liknar henne och har hennes näsa, - nej verkligen inte! Han är bara svullen efter förlossningen och han har sin pappas näsa precis som hans bror svarar jag.. Hon säger att min stora son sjunger bä bä vita lam för henne. -inte en chans svarar jag. Hans dagis sjunger inte den och jag hatar den sången så jag sjunger heller inte den, han kan den inte. Svarar jag. Då menar hon på att hon har ju sjungit den för honom. - jag svarar att de är ju orimligt att hon träffar min son 1 gång i månaden och sjunger en sång för honom 2 ggr och att han kan den nu, sången han sjunger är en sång på sin pappas språk som han sjunger för sonen varje dag. Istället för att låta henne tro och vara glad över detta så kan jag inte låta bli att göra sånt.. Vad är de för fel på mig!? Hur gör jag för att bli normal??

  • Svar på tråden Jag är en sån j*vla besserwisser!! Hjälp!!
  • Anonym (Besse­rwisse­r) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 22:12
    #6

    Jag har funderat på om de kunnat vara elaka gravidhormoner som gör mig sån. Och att de sitter kvar efter förlossningen. (Födde för en vecka sen) och att "bita mig i tungan och le" är ju de jag vill göra, men de går typ inte. De bara hoppar ut ur munnen på mig. Små spydiga kaxiga "vet bäst" kommentarer. *suck*.

  • Anonym (Besse­rwisse­r) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 22:14
    #7

    Jag är inte känd för att vara otrevlig. Tvärt om brukar folk tycka att jag är trevlig. Men just mot min släkting så blir jag som förbytt.. :( de kan även hända mot folk jag inte gillar eller inte kommer överense med. Men aldrig annars..

  • Anonym (Besse­rwisse­r) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 22:16
    #8
    Anonym (SE) skrev 2012-12-14 13:31:45 följande:
    Ha ha ha....OMG det var roligt. TS....Läs "Självkänsla nu" med Mia Törnblom så får du svaret kanske...?

    De va ett bra tips! Kanske skulle beställa hem den. Den va ju inte dyr. Har du läst boken? Den tycks ha fått blandad kritik.
  • Anonym (Besse­rwisse­r) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 22:21
    #10
    Anonym skrev 2012-12-14 22:03:43 följande:
    Hoppas din släkting hittar tråden :)

    Min släkting kan knappt läsa och vet inte vad familjeliv är.. Så jag tror chansen är liten. Tyvärr. Hade nog varit bra om hon fick veta att jag känner såhär. Men jag kan inte säga de till henne. Jag försöker vara så trevlig som möjligt för min släkting är underbar och menar inget illa över sakerna jag blir sur för..
  • Anonym (Besse­rwisse­r) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 22:29
    #11
    Anonym (Mor) skrev 2012-12-14 22:20:34 följande:
    En triggar sånt hos mig med. Min mamma till exempel. Hon vet alltid bäst och kan säga typ "ja det var ju inte konstigt att hen spydde när du höll hen sådär, stackars liten" det är liksom alltid någons (helst min) fel när något händer och hon gillar att à sätta negativ stämpel på allt som inte har med henne att göra. Detta gör att jag lätt har en otrevlig ton mot henne utan att tänka på det även när hon inte (hunnit) sagt nåt.

    För min del är de nog att hon ringer mig flera gånger om dagen och vill veta allt som händer kring barnen och min graviditet. Kom på spontana besök med massa "loppis fynd" för att få chansen att kolla omkring och se vad vi har för oss.. Om jag inte svarar på hem telefonen ringer hon på mobilen. Öppnar jag inte dörren på 2 Sek börjar hon rycka i dörren och kolla in genom fönsterna. Och sekunden vi lägger på telefonen eller hon går hem igen så vet hela släkten och hennes bekantskapskrets vad vi har för oss. Personliga saker som hon skvallrar om.. Och hon jämför min nyfödda son med ett barn i släkten som alla gått och gastat om hur ful och enorm han va när han föddes. De har liksom blivit för mycket och jag blivit bitter och divig.. :(
Svar på tråden Jag är en sån j*vla besserwisser!! Hjälp!!