• Sabina91

    Ni som försöker bli gravida trots oregelbunden mens?

    Hej :)

    Är det fler än jag som försöker bli gravid trots oregelbunden mens?

    I såna fall har ni några bra tips hur ni går till väga? :)

  • Svar på tråden Ni som försöker bli gravida trots oregelbunden mens?
  • Sabina91

    Okej :)

    Jag slutade med p-piller i början av oktober och hade min första riktigt mens 13 november så vi har försökt sedan dess utan reslutat. Alltså inte så länge :)

    Jag funderar på och köpa en sån där clearblue monitor och få bättre koll :) Vill bli gravid så fort som möjligt :)     

  • Sabina91

    Jag har nu fått erbjudande om att köpa en sån där cb fertilitetsmonitor :D Den tänkte jag testa och hoppas på plus snart :D

  • Sabina91

    Hej tjejer!
    Välkomna :)

    Drygt med är med orgelbundna mens cyklar, så himla störrande ju!

     Min menscykel ligger mellan 31-42 dagar :/     
    Ska till en barnmorska på fredag och göra gyn undersökning och hoppas på goda råd då! 

  • Sabina91
    Fuxen skrev 2013-02-12 09:32:08 följande:
    Sabina91: berätta gärna vad BM sa sen så man vet om man kan få någon hjälp för detta

    Det ska jag göra :)
  • Sabina91
    Fuxen skrev 2013-02-15 22:36:50 följande:

    Fy vilket trist bemötande du fick, hon kunde väl åtminstonde berätta HUR du kan få hjälp med din oregelbundna mens om det nu blir aktuellt! Har ni försökt länge? Håler tummarna för att fertilitetsmonitorn är en bra grej, jobbigt att behöva testa under en sån lång period så man inte missar ÄL vilket borde vara lätt med oregelbunden mens, är det engångsstickor? Dyrt?

    Ja men precis. Jätte tråkigt!
    Vi har försökt i 3 månader, inte lång tid egentligen. Men när barnlängtan är stor och man har en syster som blev oplanerat gravid så har man en växande mage i släkten och hon är så olik mig just nu när det gäller graviditeten.
    Så man vill ju bara uppleva allt det där själv!
    Jag har köpt en begagnad fertelitetsmonitor för 500 kr, ny kostar 1600 kr.

    Sedan behöver du engångsstickor, 20 pack för 400 kr.
    Och jag som har oregelbunden mens kan behöva en förpackning i månaden.
    Så blir väl ganska dyrt i längden       
Svar på tråden Ni som försöker bli gravida trots oregelbunden mens?