10-månaders somna i egen säng - tips!!!
Haha, skönt att man ibland kan överraskas positivt oxå!
Sen är man ju trött om nätterna, har man väl hittat ett sätt som gör att barnet somnar om fort igen, ja då kör man nog på det sättet! Man är väl inte vaken mer än man måste!
Så jag kan nog säga att nätterna ser precis likadana ut nu som för 4 månader sen när jag startade upp tråden!
Enda skillnaden är nog att jag nu accepterar situationen som den är!
Han verkar tålmodig, pappan!
skönt, för det är ju inte roligt att alltid gå och känna sig supertrött! Det tar ju på humör och allt till slut! Skönt iaf att läggning på kvällen går smidigt! Då kan ni ha lite vuxentid då!
jag är otroligt morgontrött så jag har vant Lillån vid att vara uppe längre på kvällen, så sover hon längre på morgonen oxå!
det är bra förutom att vår vuxentid på kvällen försvinner!
Jag är föräldraledig fortf och som sagt, både lillan och jag sover rätt länge på morgonen, så på nåt sätt så tycker jag nätterna nu är helt ok! Jag vaknar många ggr men somnar om rätt fort igen! Men jag är orolig för hur det ska gå sen när jag börjar jobba! Kanske dagis gör att de små blir tröttare och sover bättre!? Eller så blir det helt tvärtom, mkt nytt som rör sig i huvudet kanske stör nattsömnen ännu mera... Det återstår att se! I sept ska vår tös börja dagis!
Intressant att läsa om hur olika alla barn är! Vi är verkligen egna individer enda från start!
Tack för alla svar!