• Äldre 4 Jan 00:01
    69205 visningar
    235 svar
    235
    69205

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Socialen följer inte sina lagar när det gäller placera barn i familjehem, jag känner till fall där advokater till dom som blir av med sina barn, mutas av socialen för att kunna placera barn i familjehem, en del fall där hämtar dom barnen och placerar dom i familjehem utan att visa beslut på att dom får det. Många barn idag placeras i familjehem på grund av att anonyma har har kontaktat  socialen, eller skrivit till dom. Enligt lag får inte socialen ta anonyma anmälningar på allvar eller lära anonym brev. Känner till fall där socialen chefen tar barn som fosterbarn också, och det är jäv och ett brott mot lagen. Socialen bryr sej inte om dom lagar vi har när det gäller att placera barn i familjehem, dom låter till och med personer som inte är utbildade psykologer ställa diagnoser på föräldrar som dom tar barn ifrån till familjehem, skyller också på att barn inte bör uppfostras i en religös familj att det skadar barnen. tas det upp i en domstol att barn placeras i familjehem på grund av religon i hemmet, kommer det inte godkännas som själ, inte heller om personen som ställt diagnos inte är utbildade läkare eller psykolog.

  • Äldre 5 Jan 00:20

    Ok jag ger mej, ensamstående föräldrar har inga rättigheter, låt socialen göra som dom vill, för ingen bryr sej.
    Är det bättre att barn till ensamstående föräldrar placeras i familjehem, och inte träffa sina biologiska föräldrar.
    Som det verkar ska den som en ensamstående föräldrar vara rik för att få uppfostra barn.Ni som ser ner på ensamstående föräldrar, vad tänker ni med, ni vet inte hur det är att bo i familjehem och inte träffa sina biologiska föräldrar. Jag vet har bott i familjehem fick inte träffa min mamma, jag blev misshandlad av min fosterfar, fick inte se på tv, fick inte gå i kyrkan, inte ha kontakt med mina syskon, inte kontakt med min vänner, inte ens med resten av min släkt. Tänk er hur det är att leva så som barn, barn förstörs psykisk av att leva så, ensamstående som blir av med sina barn bryter ihop, och har tankar om att ta livet av sej, ska det vara så. Socialen har inte blivit granskad av uppdrag granskning. för dom granskar inte statliga myndigheter.

  • Äldre 5 Jan 16:10

    Är det inte ett lagbrott om Socialen tar barn från kristna familjer och säger att barn lever i en psykisk ovänlig miljö, där dom blir uppfostrad i en kristen miljö. Att säga att kristna familjer inte kan ge barn kärlek, att skrifterna inte sak finnas i ett barns uppfostran, och att barn inte ska uppfostras till kristendom. För det står inget om det i sociallagen att barn i kristna familjer ska placeras i familjehem på grund av att dom lever i en kristen familj.
    Att säga att kristna familjer som använder skrifterna till att ge för att kunna ge barn kärlek och att dom tar skrifterna till hjälp att uppfostra barn. Socialen placera inte barn i kristna familjehem på grund av socialen anser att barn inte ska uppfostras att bli kristna. barn som växer upp i en kristen familj väljer själv om dom vill vara kristna eller inte. Kristna familjer tvingar inte sina barn att leva efter skrifterna som socialen tror dom gör.
    Det står inget i skrifterna hur man ska uppfostra barn, och hur man ska ge barn kärlek. 

  • Äldre 7 Jan 13:59

    Står inte i skrifterna om hur man ska sköta ett barn, och inte heller om dom får gå i skolan eller inte, och skrifterna tillåter inte att slå barn. Även om man är kristen ska man följa landets lagar, och lagarna i skrifterna har inget med landets lagar att göra. Att påstå att skrifterna är orsaken till att ta barn till familjehem, är en dålig ursäkt, och att skrifterna är orsaken till att slå barn och förbjuda dem gå i skolan är också en dålig ursäkt, för skrifterna säger ingenting om det, den som tror skrifterna gör det, misstolkar skrifterna. Skrifterna misstolkas väldigt mycket och att dom är orsaken till allt som sker i vårt samhälle och ställer till problem. det stämmer inte, det är vi själva som ställer till problem i samhället inom familjer, skrifterna har inget med det att göra.

  • Äldre 9 Jan 15:26

    Står fadern ska tukta, det innebär inta att man ska aga barn, utan man ska använda ord iställe för att aga, vår himmelske fader tuktar med ord. Gör barn fel är det bättre att prata med dom och förklara för dom att det dom gör är fel, barn lär sej förstå vad som är rätt och fel när man pratar med dom.

  • Äldre 10 Jan 16:35

    Jag skrev till uppdrag granskning om Socialen i Umeå och deras sätt att placera barn i familjehem, fick svar från dom och dom ska prata om det, med redaktionen om att ta upp det i ett program, gör dom det kan det bli aktuellt att dom kollar upp socialen i hela Sverige, för att kolla upp liknande fall som dom hittar här i Umeå.

  • Äldre 13 Jan 11:56

    Så du menar om socialen placera barn i kristna familjehem så är det bara pingstvänerna som är dom bästa att placera barn hos. Jag känner en som har en mamma som är med i pingstvänerna, hon får inte välja själv vilken kyrka hon vill tillhöra trots att hon är myndig, hon tvingas av sin mamma att vara med i pingstvänerna. 

  • Äldre 14 Jan 00:26

    Hennes mamma vakna är nog bara en dröm, hon stödjer inte ens min vän så hon får hem för att få hem sitt barn.
    Jag har upptäckt flera saker angående socialen, dom kring går lagen när det gäller om hände tagande av barn, har bett en som jag känner inom miljöpartiet som sitter i riksdagen att kolla om det finns luckor som i lagen som socialen använder sej av för att slippa gå via domstol, gör det kommer miljöpartiet ta upp det i oppositionen och göra en motion som gör att alla luckor i sociallagen och LVU lagen täpps igen och socialen blir tvungna går via domstol för att kunna placera barn i familjehem' till med medlemmar som sitter i sitter i socialnämnden i Umeå kommun har upptäckt att socialen på något sätt kring går lagen, kan vara så i andra kommuner också. är det så i hela landet. Då ligger många ensamstående föräldrar  illa till som är skötsamma och kan ta hand om sina barn, för lagen säger att socialen måste ha ett domstolsbeslut för att hämta ett barn och placera det i familjehem, dom kan inte med sina pedagoger fatta ett sånt beslut inom socialen.

  • Äldre 14 Jan 15:51

    Att använda sej av lagen som kom 2001, är ett lagbrott av socialen,, den har har inget med LVU att göra, i LVU lagen står det klart  och tydligt att socialen ska ha ett beslut från från författningsdomstolen innan dom får hämta barn och placera dom i familjehem, men på något sätt så har dom lyckas undgå författningsdomstolen för att kunna hämta barn och placera dom i familjehem.

  • Äldre 5 Apr 10:33

    Har kollat upp socialens regler hur barn ska uppfostrar enligt socialens pedagogers regler, Barn får inte se på TV, barn får inte leka, barn får inte spela spel, barn får inte hålla på med dator. Dom ska gå i skolan och gå till dom fritidsakviteter dom har efter skolan.  Socialen menar att lek i hemmet, spela spel, titta på tv och hålla på med dator skadar ett barns utveckling. Att barn enligt socialen bara ska hålla på med det som lär dom hur man sej bli självständig den dagen dom blir vuxen. En familj som är under utredning, där är det pedagogerna som ser vilka fritidsakviteter som är lämpliga för barn. Dom menar att som förälder kan man inte se vilka fritidsakviteter som är lämpliga för barn. Sen menar dom också om en förälder har en sjukdom så kan det skada barnets uppväxt. Allt det låter som om att socialen tror dom är experter och tror dom är bäst på hur barn ska tas om hand. Idag placeras allt mer barn i familjehem, socialen ser det som vinstsyfte och att det är det bästa sättet att barn ska få växa upp i en trygg miljö. Socialen menar att att familjehem där det finns både en mamma och pappa är den bästa miljön för ett barn, och att en familj som det bara finns en mamma eller pappa är en dålig miljö för ett barn att växa upp i. Socialen hittar på en massa ursäkter för att kunna placera så många barn som möjligt i familjehem. har en förälder en sjukdom som inte är alvarlig enligt en läkare, så ser socialen alla sjukdomar som alvarliga och anser att barn uppfostras i en olämplig miljö. Socialen borde tänka om och följa lagen och inte bedriva hetsjakt, på dom som utredare tills dom bryter ihop och inte orkar mera och ger upp och lämnar ifrån sej sina barn. Det är så socialen jobbar idag dom jagar ensamstående med barn tills dom bryter ihop totalt och låter socialen ta barn och placera dom i familjehem, och sen inte får ha någon som helst kontakt med sitt barn nå mer. Socialen går inte bara efter svensk lagstiftning när det gäller LVU, utan också efter dom lagar som EU har när det gäller LVU. Det har också get att socialen med hjälp av en EU lag kan omyndigförklara en som lever ensam med barn, eftersom vi har en lag i vårt land som gör att man inte kan omyndigförklara nån. Men i EU finns det en lag som gör att man kan bli omyndigförklarad, ovasett om man, är skötsam eller inte. 

  • Äldre 5 Apr 11:54

    Gäller att man är kunnig och vet hur man hanterar och har kontakter som gör att man kan få fram information, som inte läggs ut. Socialen har egna regler som dom följer, som gör att dom kan undvika lagar. Har man rätta kontakterna kan man få fram dom. Socialen här i Umeå är väldigt duktiga tror dom när dom placerar barn i familjehem, ovasett om det är en familj som håller på med droger eller inte. En som är ensam och har barn och har barn ser socialen här i Umeå lika alvarligt som en familj som dom som har drogproblem och allt som stämplas som kriminelt ovasett vad polisens utredning säger. domstolbeslut för hämting av barn existrerar inte.
    När det väl kommer till domstol, finns ingen utredning, papperna på utredningen är försvunna och det blir ord mot ord som leder till att socialen vinner och advokaterna enas och står båda på socialens sida.. Socialen här i Umeå ser sej själva som domare och att det är deras advokater som är bäst och att dom ska respenterar båda sidor. Bästa sättet är att familjer som varit utsatt för socialens maktmissbruk och varit placerade på socialnes utredningslägenheter träder fram och säger vad dom upplevt, i en utrednigslägenhet med militärisk dicplin som dom anser ska ingå i barns uppfostran.

  • Äldre 12 Apr 23:31

    Socialen i Umeå på står att det inte finns några familjer med droger och spritproblem. Så dom ger sej på familjer som är skötsamma i ställe och försöker få dom bli problemfamiljer. Genom att pedagogerna säger åt föräldrarna att dom ska slå sina barn för att få dom lyda. Skolan får inte kontakta socialen,när blir det problem med ett barn i skolan, utan ska skolan kontakta föräldrarna. Socialen i Umeå ifråga sätter religon hos familjer och anser att det är fel att uppfostra barn till att bli troende. LVU lagen är totalt snurrig den går inte längre att förstå. Alla lagar som har med vård att göra går under LVU lagen nu, det har gjort den helt obegriplig, så fort socialen tar till LVU lagen blir föräldrar omyndigförklarad tills utredningen är klar om barnen, fast lagen om omyndighets förklaring inte finns mera. vad ger socialen rätt att bryta mot lagar och agera domstol?
    Socialen håller på att ställa till att ingen vågar skaffa barn längre utan att vara rädd att dom ska få barn placerade i familjehem. 

  • Äldre 13 Apr 00:09

    Aga är inte tillåtet enligt lag, och ingen religon har aga i sin tro.
    Hon jag hjälper mot Socialen här i Umeå som nu är på Skogsdungen, hade pedagogerna sagt åt henne att hon skulle daska sina barn i ändan för att dom ska lära sej lyda, jag sa åt henne att det skulle hon inte göra, för att det var för att dom skulle få henne att göra det för att dom skulle kunna ta barnen ifrån henne. När utredningen är klar kommer jag tillsammans med henne och hennes advokat göra som när jag hamnade i familjehem, som jag bodde i när jag var 16 tills jag var 18.  Utredningen på mej och mina syskon, finns inte hos socialen utan i ett statligt arkiv. När socialen vill ha reda på något från den utredningen om mej eller om mina syskon måste vi alla syskon och pappa skriva under för att utredningen ska lämnas ut. Familjer som råkar ut för socialen kan, få till ett sånt beslut i en domstol att utredningen sak placeras i ett arkiv och att den inte får lämnas ut för än alla berörda inom familjen skrivit under. Skulle psykakuten ställa diagnos på socialtjänsten skulle dom nog hitta en spykisk sjukdom som är obotlig att inga mediciner hjälper. 

  • Äldre 13 Apr 09:37

    Jag jobbar inte som socialsekreterare, har aldrig gjort, kommer aldrig göra.
    Jag avskyr socialen, dom gjorde så jag hamnade i familjehem när jag var 16 år med sitt maktmissbruk, LVU existerar inte i socialens arbete, dom skapa egna lagar som dom följer, för att hitta fel hos familjer med barn, dom låter inte en läkares diagnos om man är sjuk eller inte bedöma det, utan socialen själva ska efter diagnos från läkare bedöma om man är sjuk, enligt socialen är alla sjukdomar farliga även dolda sjukdomar och handikapp, en förälder får inte ha nån typ sjukdom, handikapp, dolda sjukdomar eller dolda handikapp. Socialen sätter sej över läkare, domstolar, polis och advokater med mera som har med rättsliga rättigheter att göra. Verkar som socialen inte var med när Genev avtalet skrevs under, missade det när vårt land skrev under det.  Socialen drar alla religoner under samma streck och anser att alla religoner är olämpliga för barn att växa upp i. Dom anser också att tv, lek, datorer, spel och andra akviteter är skadliga för barn. Ett barn enligt social ska inte göra nånting mer än att lyda och sitta still. När dom börjar skolan ska dom lära sej allt i skolan hur samhället fungerar, och sen gå hem och äta och lägga sej. Socialen tror att den utbildning dom får om familjer och barn är en utbildning hur barn ska uppfostras. Sen sitter det höga socialchefer och tar fosterbarn också om det inte finns något familjehem vilket enligt lag kallas för jäv, när en socialchef gör saker som dom inte får göra. Ända sättet är att låta staten ta över socialen så att en statlig myndighet kan granska socialens arbete varje år, och kolla om  dom följer lagarna som dom ska följa när dom ska placera barn i familjehem. Som det är nu placeras barn i familjehem för vinstsyfte för socialen och då bryr dom sej om om det är en problemfamilj eller inte. Dom låter privata företag ta fram familjehem som inte är godkända som familjehem, där det förekommer droger  och brottslig verksamhet med mera.

  • Äldre 13 Apr 17:11

    Den EU lag som finns om omyndighetsförklaring, får inte tas i bruk här i Sverige eftersom vi har en lag som förbjuder att omyndigförklara en person är myndig, använder socialen en lag som inte är godkänd av svensk lag, bryter socialen mot lagen. Lagen att omyndigförklara nån som finns i EU gäller inte eftersom svensk lag inte godkänt den. Skogsdungen där en vän till mej är som har två barn, blev lovad att hon skulle få komma hem till påsk, men hon får åka till Sorsele med sina barn och hälsa på sin mamma, men sen måste hon tillbaka till Skogsdungen där hon ska testas hur hon regerar mot sina barns känslor, det verkar som pedagogerna ska utsätta barnen  för något som gör att dom behöver se hur hon reagera när barnen kommer i en känslig sitaviation. Så hon är tvungen stå ut med att vara på Skogsdungen i 8 veckor innan hon får åka hem med barnen, och nu vill dom att det ska vara mer än en stödfamilj också till barnen, för att socialen ska få olika syn från olika stödfamiljer anser hur hon tar hand om barnen. Socialen bryter mot lagen och verkar inte sluta med det. Slutar inte socialen bryta mot svensk lag och använder sej av en lag som inte är godkänd enligt svensk lagstiftning, så finns det bara en väg att gå att komunerna  inte får besluta i familjefrågor längre utan att det blir en lag som gör att staten fattar beslut om barn ska placeras i familjehem eller inte, genom domstol som är godkänd av staten, det innebär att nämndedomstolen kan upphöra, att alla beslut som socialen vill ha igenom ska gå via kammarrätten, tingsrätten eller högsta domstolen. När det gäller min vän så får inte socialen gå via nämndedomstolen för att hennes advokat har gjort så att hon tillsammans med barnen måste gå via tingsrätten, där hela socialens utredning ska gås igenom, vilket innehåller en massa lögner om henne som socialen har hittat på och gjort en psykisk sjukdom som inte bedöms som farlig av en läkare, men som socialen anser vara livsfarlig för hennes sätt att ta hand om barn. Ashberger är ingen alvarlig sjukdom, det är en dold sjukdom som alla har, den finns till och med hos barn. Så att säga att den är farlig som socialen säger att den är kommer aldrig hålla i en domstol. Min vän är utbildad undersköterska också och är själv väldigt kunning när det gäller sjukdomar och psykiska sjukdomar så hon kan ställa socialen mot väggen om dom försöker ställa felaktiga diagnoser på henne och hennes sätt att ta hand om barn.

  • Äldre 13 Apr 23:03

    Gör socialen något mot hennes barn  som får dom att bli sårade, för att efter det bedöma att min vän inte klarar av att ta hand om barnen. så begår socialen ett lagbrott. Man får inte utsätta barn för någonting för att framkalla känslor mellan föräldrar och barn. För att se hur föräldrar klarar känsliga sitaviationer, det är ett lagbrott som socialen gör. Man får inte med tvång framkalla känslor hos ett barn för att se hur en förälder reagerar, om socialen har det som anledning att föra bort barnen, för att framkalla känslor hos en förälder och säga att barnen blivit om hände tagna med föräldern har varit borta utan orsak, bryter socialen mot lagen. Min väns barn är en äggs tvillingar, kommer det en känslig sitaviation så skyddar en äggs tvillingar varandra och sin mamma. En äggs tvillingar har en telepatisk länk mellan sej som gör att dom kan känna av om det händer den ena nånting, det gör att dom söker upp varandra och tröstar varandra, dom kan även känna av om deras mamma mår dåligt och tröstar henne.  Telepatisk förmåga vet man väldigt lite om och varför den är som starkast mellan en äggs tvillingar och deras mamma. Socialen kommer inte lyckas med att framkalla en känslig sitaviation som gör att deras mamma måste ingripa, eftersom en äggs tvillingar tröstar varandra om någon av dom blir lessen.

  • Äldre 14 Apr 00:51
    +1

    Hur kan du påstå att telepatisk förmåga är en inbildning, du verkar inte kunna nånting, klart en förälder tröstar e sina en äggs tvillingar. vad jag menar är om en äggs tvillingar är åt skilda kan dom känna om det händer nån av dom nånting och bli lessen och mamma ser det. Om du du påstår att dom med telepatisk förmåga är allvarlig sjuka kan du spärra i alla som har förmågan att läsa andras tankar, som magiker  med mera. Jag har själv upp levt saker som inte går förklara, känt av när mina närmaste vänner råkat ut för olyckor med mera, fast jag inte varit i närheten av mina vänner. Människan har normalt sex sinnen men det finns dom som har sju sinnen, där av är telepatisk förmåga som man kan räkna till ett sjunde sinne, det finns även dom som kan se spöken, som är andar som inte fått ro, som vi kallar för spöken. Jag kan inte se spöken men jag känner kyla i ett hus dom säger att det spökar i. Finns flera sätt kola om det spökar i hus, hundar och katter är känsligast, släpper du in en hund och en katt i hus det spökar springer dom ut, och sen kan du inte få dom att gå in i det huset mera. det med att en äggs tvillingar har en slags telepatisk länk med varandra är med fött, frågar du en läkare så har dom ingen förklaring till det. Du kan som förälder känna om det händer ditt barn nånting fast ditt barn inte finns i din närhet, det är också en telepatisk länk som man skapar till sitt barn, läkare har ingen förklaring till det, och dom säger att det inte är en inbildning, utan att det är naturligt. Telepati går under parapsykologi som inte är en sjukdom, vem som helst kan utveckla sitt sjunde sinne, har man telepatisk förmåga kan man lätt utveckla det sjunde sinnet. Jag har stött på människor som är duktig på att ljuga, som man inte kan se på om dom ljuger eller inte, en som ljuger avger kyla, med telepatisk förmåga kan man känna den kylan, från en person som ljuger. Jag läser inte andras tankar, för det kan ofta leda till att man sårar den som man läser tankarna på, om man hittar känsliga saker som kan såra den man läser tankarna på. Jag har försökt att ta reda på vad min väns barn tänker, men inte lyckas, jag vet att min väns barn har telepatisk förmåga och dom vet att jag har det, och det leder automatisk att jag blockera mej själv och dom blockerar sej så ingen av oss kan känna vad vi tänker, kan inte ens lista ut vad deras mamma tänker på. men jag kan känna om det skulle hända dom nånting var än dom är  och komunisera med dom fast dom är långt bort från mej, för att ta reda på om det hänt nånting, för det händer ofta att min vän stänker av ljudet på sin mobil och glömmer att hon gjort det och inte sätter på det igen. Att socialen blev inkopplad när det gäller min vän, var att rektorn på skolan gjorde fel och ringde socialen när hennes barn gick hem till en vän innan skolan var slut, jag kände att dom gjort det, men kunde inte åka ditt och se till att dom gick tillbaka till skolan eftersom jag inte visste var deras vän bodde. Hade jag varit där dom bor och sett dom gå hem innan skolan slutade hade jag sagt till dom att gå tillbaka till skolan och vara där tills dom slutade och sen gå till fritidsgården till deras mamma hämta dom. Jag är inte deras pappa, men dom har respekt för mej och det händer att dom tittar på mej när deras mamma säger nånting som dom inte får göra och tror dom får göra det för mej. Jag vet att dom testar mej men jag er inte vika för deras test. även fast jag bara är vän deras mamma så vet dom att det kommer gå längre än vänskap mellan mej och deras mamma. 

  • Äldre 14 Apr 08:51
    -1

    Ok jag förstår socialen är en domstol har större makt än regeringen och även dom som sitter i komunalfullmäktige. Då kan vi lagga ner alla domstolar och låta socialen döma all som begår brott och även låta socialen vara läkare. Läs svensk lag innan du yttrar dej, där står det vad socialen får göra och inte göra, ingen myndighet får använda sej av tvångsmetoder. Står klart och tydligt att socialen måste gå via nämndedomstol för att få tillstånd att ta barn från en familj. LVU lagen ger inte socialen tillstånd att ta till tvång för att ta hand om barn och dom får inte använda sej av EU:s lagar om dom inte är godkänd av regeringen att lägga till i svensk lag. Men du tror nog att socialen står över svensk lag och regering och dom som styr i en kommun.

  • Äldre 14 Apr 09:43
    +1

    Hon jag hjälper har inte sett något domslut på att hon är tvungen bo i en lägenhet som socialen har för att utreda familjer med barn. Om du har barn och socialen kommer och ska ta dina barn har du rätt att kräva se papper från en förvaltingsdomstol eller nämndedomstol. För att du ska lämna ifrån dej barnen, har dom inte det får dom inte ta dina barn, och dom måste även visa dom papperna för polisen när dom tar dom till hjälp. Aftonbladets uppdrag granskning har skrivit om flera fall där socialen har brutit mot lagar när det gäller om hände tagande av barn. Flera fall har även gått till JO, och även till socialnämnder som finns i alla kommuner. Socialnämnden i en kommun, ska granska socialen varje år om dom följer lagar även JO ska göra det. Finns brister i LVU lagen som
    är svåra att rätta till för att en del av LVU lagen är  inbakad i grundlagen, för att ändra nått som är inbakad i grundlagen måste det vara ett val innan det går göra en grundlagsändring. Omyndighetsförklaring avskaffades 1 januari 1989 och ersattes av förvaltarskap. Om du vill kolla upp fall där socialen brutit mot lagar sök då på internet och skriv socialen bryter mot lagen, så kommer det upp en hel del sker om att socialen bryter mot lagen.

  • Äldre 28 Apr 18:22
    +1

    Omyndighetsförklaring går inte genomföra vårt land idag, ovasett om du är psykisk sjuk eller är handikappad. När det gäller hon som jag hjälpte la socialen ner ärendet, på grund av dom insåg att dom inte kunde få ett omhände tagande av hennes barn godkänd i en domstol.

Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?