• autumnleaves

    Trots enande regnbåge står vi utanför

    Hej!
    Efter regelbundna och supertrevliga besök hos barnmorskan, inför bebis i januari, på HBTQ-kompetenta mödravårdsmottagningen MamaMia i Stockholm känner sig jag och min partner inte fullt lika "avvikande" som tidigare. Trots detta känner vi oss dock lite utanför.

    En av anledningarna är åldersskillnaden, men den anledningen åsido ligger nog det största "problemet" i  att jag och min partner varken kan/vill kalla oss homosexuella, bisexuella eller heterosexuella då jag definierar mig som både kvinna och man. Min partner är alltså biologisk man, och jag själv är från början flicka som ville bli pojk och efter halvtid in i behandling ville sluta och bara vara Jag = hen. 

    Vi är alltså man och kvinna/man. Det känns som att vi är det enda paret som består av en hel och en kluven, och känner oss därför utanför. Skulle vara skönt att komma i kontakt med likasinnande, men frågan är om det ens finns?

     

  • Svar på tråden Trots enande regnbåge står vi utanför
  • DunklaRum

    Hej! 

    Jag blir väldigt glad när jag läser vad du skriver :) Jag och min fru (vi är biologiska kvinnor båda två), är intergender, dvs. vi identifierar oss varken som män eller kvinnor, utan inbetween. Min fru har varit inne på att göra en mastektomi, och jag har bytt mitt förnamn för att jag inte kände mig hemma i ett "kvinnligt" förnamn. 

    Jag hoppas ni får en fin helg! 
     


    www.fruarnalyrehed.com Vår LCHF-resa i ord,bild och handling :)
Svar på tråden Trots enande regnbåge står vi utanför