• Anonym (anded­räkten­?)
    Äldre 24 Dec 22:00
    34717 visningar
    198 svar
    198
    34717

    julafton..julklappar...besvikelse..

    julafton..julklappar...besvikelse..

    Jag fick en tandborste av min man. Jag är alltså värd en tandborste. Visserligen en eltandborste. Men. En. Tandborste.

    Jag hade köpt dyra märkeskalsonger plus en svindyr klocka, tog mig månader att spara ihop till...Han tjänar fyra gånger så mycket som mig i månaden och... Han gav mig, en tandborste...

    Jag gör allt, tar hand om hans barn på heltid, hushåll, arbetar, är höggravid, tar all belastning hemma p g a hans jobb... och jag fötjänar en.. tandborste....

              

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-26 22:04
    Har läst igenom åtminstone fem sidor men stoppar där, det verkar som om en hel del (eller typ alla utom två) fokuserar på prislappen eller kostnaden på julklapparna, läser ni vad jag skriver handlar det ingenting om pengar utan om tankeverksamheten bakom julklappen. Han sa dagen innan att han inte köpt något till mig och jag svarade att han inte behöver göra det, vi kanske kan hitta på något barnfritt istället någon dag/kväll... Så pikat honom har jag gjort om vad jag vill... I vilket fall, TVÅ personer har skrivit inlägg som verkligen stämmer...

    Tis 25 dec 12:23

    #103

    "Anonym (??) skrev 2012-12-24 22:38:28 följande: Känns som problemet är större än tandborsten. Det känns som att han sällan ger dig uppskattning och när du verkligen hoppas att han ger dig en strimma hopp om uppskattning så blir det extra tydligt att han sviker dig på den punkten?

    Precis vad jag tänkte.

    TS skriver om allt vad hon gör för sin man, och tar ut sin frustration på just julklappen, trots att jag misstänker att hon egentligen är frustrerad över att han inte uppmärksammar det hon gör i vardgen, hur hon sliter för ingen lön alls. "
  • Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:04
    #2
    Baloo81 skrev 2012-12-24 22:02:44 följande:
    Och du sa till honom det hoppas jag? Nästa år kanske ni ska sätta ett pris som ni ska lägga på julklappar och vad man inte får köpa så slipper nån av er bli besvikna.

    Nä...jag vet inte riktigt hur jag ska säga det men tror han märkte eller förstod min besvikelse..
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:13
    #5
    Maskot skrev 2012-12-24 22:09:02 följande:
    Fast det finns ju eltandborstar i olika prisklasser. Min kostar runt 1000:- och det tycker jag är en bra present att ge .

    Sen gissar jag att du hade velat ha något mer romantiskt och onödigt som man kan känna är lite känsla bakom.  

    vad kan en rosa Braun vanlig enkel kosta, gissa runt 299 men ärligt jag skiter i priset...känns som en sista sekunden present. Okej han är dålig på fanstasi men efter 10 år bode han fanimig veta vadf jag gillar... Annars vet han ju att typ parfym alltig går hem liksom... K'nner mig inte värd ett skit
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:18
    #9

    kollade upp den, kostade runt 600 så dyrare än jag trodde men som sagt priset är betydelselöst...han uppmärksammar typ inget jag säger... han har pratat om klocka för länge sen och nämnt det ngn gång o han blev chockad o riktigt glag att jag kom ihåg... samma med märkesunderkläder, han kikar ofta på d men unnar sig aldrig de riktigt dyra... Får enkelt acceptera att han inte uppmärksammar mig alls eller det jag tittar på ':(

  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:21
    #12

    Lönen har med saken att göra, inte hur mkt vi lägger ner på varann. Vi har gemensam ekonomi utan det har med att göra att jag måste tänka till ett bra tag innan, planera osv innan jul, födelsedagar osv... jag lägger ner en hel del tankar och lyssnar, tittar uppmärksamt på honom, det han pratar om och det han önskar sig (han säger det aldrig rakt ut) men han springer ut dagen innan och köper ngt totalt tanklöst FAST han skulle hafct råd att köpa i stort sätt vad som helst, dvs pengar styr inte hans val såsom det styr mitt..

  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:23
    #13
    Anonym (??) skrev 2012-12-24 22:19:58 följande:
    Men vill man ha något dyrt och exklusivt kan man ju hinta lite om det!:)

    men jag vill inte ha något dyrt eller exklusivt, en jävla sovmorgon eller en frukost skulle fan vara mer värt en en tandborste. Jag har tjatat i evigheter om att jag vill hitta på nbgt med HONOM, typ en tur på stan vad som helst, något sånt GRATIs hade jag uppskattat rejält mycker mer...
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:28
    #16
    Anonym skrev 2012-12-24 22:26:53 följande:
    Jag fattar inte detta resonemang att allt måste vara så dyrt och genomtänkt, alla tycker inte julen är så speciell. Själv gav jag min man en resa för oss två till Skottland. Och han gav mig en 500 hundring och en chokladask. Vi har gemensam ekonomi så det spelar ju igentligen ingen roll vem som ger vad eller om vi ens ger varandra nåt. Jag tyckte det bästa på hela julen var en otroligt mysig dag med familjen. Skitsamma med presenterna.

    OMG, läs iegn vad jags kriver istället. Jag skiter i kostnaden
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:33
    #22
    Anonym (??) skrev 2012-12-24 22:28:56 följande:

    Tror jag nog inte du menar eftersom du nämner att du själv köpte en "svindyr klocka"...;)
    ja, för mig var den svindyr eftersom jag tjänar extremt lite. Dock får han all betjäning så en fin middag eller sovmorgon lr så är vardag för honom, dvs ska man ge honom ngt måste det vara ngt svindyrt allt annat har hans liksom. Jag själv uppskattar de små sakerna i vardan eftersom jag sällan får d.
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 22:07
    Allante skrev 2012-12-25 13:38:36 följande:
    Till TS - satsa på The Allante Concept Next Christmas och skit i
    egoiztiske otacksamma höginkomsttagande mannen och hans barn
    när det gäller uppmärksamhet och presenter.

    Hans barn är ändå bara hans och BortBytingsr för dig

    THE ALLANTE X-MAS CONCEPT

     Trött på julklappar det man vill ha är för dyrt för andra att ge
    och har man det mesta och kräver kvalite är man svår att
    presenta -  utan presentar och JulKlappar Mig Själv:

    1. unnade mig bilrep för 70,000

    2. en skinndunjacka med huva för +20,000

    3  och en guldklocka för 70,000 (beg o bra pris så jag var tvungen att hugga snabbt
    hugga snabbt eller avstå - och den är väl lite så juste att man skulle kunna offra ena
    ztenen för att komma över den - o jag hade tur att få fram pengarna)

    Allante hade inte råd med detta så jjag lånade upp 100,000,
    men tycker jag är värd det 

    och ni damer som vill bli Bjudna Flott av Allante - tvingas jag göra
    besvikna - det finns inga pengar kvar att bjuda för på ett bra tag
    de 100,000 är prio 1 på att betala tillbaka 

    Några andra som har insett att det bästa är att presenta sig själv för
    då får man exakt vad man vill ha - och i prisklassen man vill ha OM
    man får fram pengarna 
    eh, what? Hans barn är mina barn också, dvs våra barn. Förstår inte riktigt var du kommer från?
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 22:10
    Allante skrev 2012-12-25 14:43:20 följande:
    TS  - för helvete - MED 4 X DIN INKOMST BORDE HAN HA GETT DIG NÅGOT JUSTE

    om det inte är så att du tjänar +1 mille per år o han +4 millar per år.

    Vad gav han de egna barnen i present - du var värd 600 kr
    och dom var värda per styck resp sammantaget?

    Stadiga Damen bör väl få present för minst sammantaget
    du gör ju så mycket för honom och barnen

    vad gör barnen för honom o f f a för dig 

    han köpte inga av barnens julklappar, han visste inte ens vilka som var från oss och från övrig familj när de öppnade.
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 22:16
    Anonym (Bra) skrev 2012-12-26 17:42:23 följande:
    Jag fick solsidans cd skivor ifrån min nan och jag gav honom en tavla som jag har skrivit en dikt själv till honom. Vad tycker ni?

    det låter ju som en underbar grej att få (det du gjorde alltså)!! Däremot är jag inget fan av solsidan men det kanske du är? :)
  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 22:18

    Skummat igenom de flesta inlägg, har hittills läst tre inlägg av tre personer som faktiskt verkar förstå vad jag skrivit...tack till er Det känns bättre nu, ska önska mig uppskattning i födelsedagspresent.. Kanske han förstår lite mer

Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..