• Baby Firefly

    Hur mycket drack du igår?

    Det går ju en massa snack om att alla blir så fulla på julafton. Så hur full vart du och hur mycket alkohol fick du i dig under dagen?

    Min ranson:

    3 koppar  stakvins glögg spetsad med rom
    1/2 flaska vin
    2 stark-öl
    2 små glas Amarula.  

    Var icke full. 

  • Svar på tråden Hur mycket drack du igår?
  • Baby Firefly
    LaFontaine skrev 2012-12-25 17:56:18 följande:
    Jag spydde förvisso på morgonen men inte under granen. Jag har inga ungar att strypa heller för den delen men frågan är om man stryper folk av magkatarr?
    Det har säkert hänt att kombon magkatarr + jobbiga ungar har haft den effekten. 
  • Baby Firefly
    Majsan70 skrev 2012-12-25 18:00:48 följande:

    Nope o jag försökte inte ens strypa grannens ungar.
    Otroligt :-P

    Jag hade nästan börjat tro på katastrof-filosofernas varningar om alkohol på julen.  
  • Baby Firefly
    Isola02 skrev 2012-12-25 18:43:46 följande:
    Ett glas champagne och en cider. 
    Blev långt ifrån full.  Krävs minst en flaska vin för att jag ska bli berusad.
    Samma här och då måste den drickas i rask takt. 
  • Baby Firefly
    Isola02 skrev 2012-12-25 18:51:35 följande:
    Kan du inte dricka utan att bli påverkad då?
    Måste vara jobbigt att aldrig kunna ta ett enda litet glas någonstans utan att bli påverkad.
    Men fasen va billigt det skulle bli :-P
  • Baby Firefly
    Anonym (LR) skrev 2012-12-25 19:54:25 följande:
    Är du man eller kvinna?

    Om du är kvinna måste jag tåla väldigt lite alkohol i jämförelse med andra... om jag dricker det du skrev här under en dag så är jag så full att jag spyr och får minnesluckor (det har hänt).  
    Jag är kvinna. Jag tycker att jag drack väldigt lite med tanke på hur mycket som erbjöds :-P Jag kanske tål mycket?
  • Baby Firefly

    Det verkar ju trots allt som att den större delen av befolkningen klarar av att dricka alkohol utan att blir as-kalas och spöa både ungar, fru och mormor. 

    Själv firar jag inte jul tillsammans med barn som tur är. (tycker att dom förstör hela stämningen faktiskt.) Så jag kan dricka upp glöggen med gott samvete. 

  • Baby Firefly
    Anonym skrev 2012-12-26 17:35:34 följande:
    Du har rätt hög toleransnivå mot alkhol va? 
    Det kan hända, man jag började vid 12 på dagen och slutade vid 6 på kvällen, så jag hade ju några timmar på mig.
  • Baby Firefly
    Anonym (varför alkohol??) skrev 2012-12-27 19:28:37 följande:

    Snaps och liknande hör inte till jultraditionen för mig. Vi hade inte ens julöl eftersom vi inte ser det som nåt naturligt elller självklart.

    (Men ts drack mycket och måste ha en rätt hög konsumtion annars eftersom hon har så hög tolerans.) 
    Jag dricker kanske inte jättesällan. Det blir ju nått glas vin, nån öl till maten då och då. Vet inte om det klassas som mycket eller så. Sen har jag kanske en hög tolerans nivå, det har jag när det gäller medicinska preparat också  trots att jag inte så storvuxen av mig. Jag måste dricka bra mycket och fort för att bli riktigt påverkad. Men så är de flesta i min umgängeskrets. 

    Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag inte har något emot att dricka mig full nån gång ibland. (Men det är väl ändå en rätt normal inställning till alkohol antar jag.)

     
  • Baby Firefly
    Anonym (varför alkohol??) skrev 2012-12-27 19:28:37 följande:

    Snaps och liknande hör inte till jultraditionen för mig. Vi hade inte ens julöl eftersom vi inte ser det som nåt naturligt elller självklart.

    (Men ts drack mycket och måste ha en rätt hög konsumtion annars eftersom hon har så hög tolerans.) 
    En sak till, de jag känner som har alkoholproblem har en tendens att bli fulla av mindre mängd än vanliga konsumenter. En av dem blir odräglig på två folköl. 

     
Svar på tråden Hur mycket drack du igår?