15 månader svårt att somna, justera tider?
Somnar numera ca 19:30-19:45. Sover till 07 ca. Tidigare somnat 18:45-19:00 och sovit till 6:30. På dagen sover han ca 10:45-12:15.. Ibland 2-2,5 h men oftast 1,5 nu på slutet. Verkar pigg dagarna igenom. Somnar lätt på dagen i vagnen oftast, lite svårare på slutet och tiden förskjutits från 10:30 till 20-30 min senare. Sover före lunch. Svårare att somna på kvällarna nu... Är inte i nån fas vad jag vet, kan va tänder på g men vaknar oftast inget på natten. Vid 4-5 i så fall och det räcker 9 ggr av 10 med napp. Välling är sista utväg :) Svårt att somna, tar nån timme, nån tillfällighet just nu eller dags att justera tider? Sova senare känns bara som att han får svårare att somna på kvällen men jag vet inte? Måste ju bli sova efter lunch snart, det blir ju så på dagis i april... När han har svårt att somna blir han skrikig och småledsen... När han fått en till skvätt välling (fast han är mätt. Och vill inte ha mer alls direkt efter första flaskan..) så somnar han efter 5 min med nappen. I övrigt go och glad och busig hela dagarna så har inget att klaga på :)