• Anonym (Klara­)
    Äldre 28 Dec 23:30
    14256 visningar
    9 svar
    9
    14256

    Stesolid/Diazepam och alkohol?

    Har Stesolid 10 mg (de starkaste) att ta vid grav ångest. Om jag tar en på förmiddagen kanske vid 10.00 kan jag då riskfritt dricka två glas vin på kvällen, runt 19.00? Stesolid har lång halveringstid vet jag, men vad för slutsats kan man dra av det?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Stesolid/Diazepam och alkohol?
  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 17:47
    #3
    Anonym skrev 2012-12-29 11:25:51 följande:
    Att välja antingen stedsolid eller alkohol...
    Man ska inte blanda detta förstår du väll

    Skulle inte svälja ner tabletter med alkohol, frågan var om det går bra att dricka lite vin flera timmar senare. Hade jag vetat hade jag inte frågat förstår du VÄL?
  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 17:53
    #4

    Någon som vet hur många timmar man bör vänta med att dricka alkohol i måttliga mängder efter intag av 10 mg Stesolid?

  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 23:49
    #7
    Anton Chigurh skrev 2012-12-29 17:56:32 följande:
    10 mg Stesolid är egt ganska lite, tar du 10 mg på förmiddagen kan du dricka vin på kvällen. Kombon Stesolid plus alkohol kan innebära ett kraftigare rus, men du krävs betydligt större mängder än det du nämner här. 

    50, 60, kanske 70 mg Stesolid plus rejält med starksprit, då börjar det bli påverkan som förmodligen är icke önskvärd.

    Det du nämner, TS, är riskfritt. 

    Tack för ett bra svar med konkreta exempel. Uppskattas! Mvh
  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 23:49
    #8
    mliten skrev 2012-12-29 18:03:27 följande:
    Jag har tagit 2 mg stesolid och sedan druckit några glas, vad jag förstår så ska det inte vara någon fara. Men självfallet är det inte bra att göra det till någon vana.

    Tack!
Svar på tråden Stesolid/Diazepam och alkohol?