• Fördärvad

    Vår son föddes frisk, dog tre dagar senare...

    Hej. Jag vill gärna komma i kontakt med andra mammor & pappor som förlorat sina barn,! Natten Den 14 december föddes vår son , fullt frisk, helt perfekt och vacker! Vi låg kvar på bb till eftermiddagen den 15:e. Var på återbesök den 16:e där dem tog pku provet och gjorde hörsel testet. Han var en glad liten pojke, trots fullgången graviditet så vägde han 2800 till sina 50 cm. Söndag kvällen satt vi här i soffan vår lilla familj och jag grät av lycka och vår vackra pojke. Hade vi verkligen gjort honom sådär perfekt och vacker? På kvällen ammade jag honom i närmre två timmar , och vid halv 12 somnade vi. Vid 2 på natten vaknar jag och lägger handen på hans mage och känner direkt att något är fel. Han andas inte. Skriker på hans pappa, flyger upp och tänder lampan. Han ringer direkt SOS, och han får sagt till sig att vi ska lägga han på golvet. Min sambo börjar göra HLR med hjälp av sköterskan, jag skriker bara och har panik. Men lyckas ta mig ner på nedervåningen och öppna dörren till räddningstjänsten och ambulans. Vi får inte vara kvar i sovrummet när dem tar över. Två brandmän tar med oss till köket och tröstar och pratar. Hela natten var en mardröm, vet inte hur länge dem försökte rädda honom, men dem kom ner och sa att dem ha gjort allt dem kan. Vi skrek och grät. Vi fick åka in på sjukhuset i ambulans, träffa sjukhuspräst , barnläkare , kurator... Allt är fortfarande väldigt luddigt , ingen tidsuppfattning.... Nu i efterhand har vi träffat barnläkare på sjukhuset som säger att hittar dem ingenting på obduktionen så är det troligast plötslig spädbarns död. Och vi har fått ett delstat från obduktionen, det fanns ingen yttre eller inre påverkan som kan ha med hans död att göra. Nu ska dem gå vidare och ta många prover på honom... Våra liv är upp och ner vårt första barn har tagits ifrån oss... Det är sån smärta och sorg så det finns inte. Allt är overkligt, för man läser om det Men tror att det inte händer en själv.. Har någon annan varit med om detta? Hur tar man sig vidare i livet? Blir det någonsin lättare?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 10:02
    Delsvar från obduktion ska det stå....

  • Svar på tråden Vår son föddes frisk, dog tre dagar senare...
  • MollyMilly

    Herregud vilken mardröm. Vill bara skicka dig en tanke. Har inte upplevt samma, men gråter o blev så berörd av er hemska förlust.
    Finns många ängla-trådar för föräldrar som förlorat barn, hoppas ni lyckas hålla huvudet över ytan. Många varma hälsningar till er

  • Aimee68

    Har inte heller upplevt det men jag gråter när jag läser detta. Vad orättvist livet är!! Hoppas ni orkar igenom detta, kan inte ens föreställa mig hur ni mår. Jag skickar styrkekramarHjärta

  • LindaL82

    Beklagar sorgen! Det är så fruktansvärt att sånt här kan hända. =(   Har också förlorat min son.
    Han dog i magen på mig i v38. Det hände i September nu i år.Han var mitt första barn.

    I början precis då allt hade hänt då trodde jag inte för en sekund att jag skulle överleva detta! Det var så otroligt jobbigt.Men man klarar av att hantera det pga man tyvärr inte har nått annat val.Jag tyckte dock att det blev lättare att hantera sorgen efter allt det praktiska var avklarat.Så som begravning , obduktion osv.

    Men sorgen finns där varje dag men man kan hantera den på ett annat sätt då det gått en tid.Men jag har fortfarande väldigt svårt att se andra bäbisar.Det påminner ju så mycket om vad jag skulle haft men inte fick behålla.Sen upplever jag det väldigt jobbigt då han var mitt första barn.Jag vet inte riktigt vem jag är längre.Jag är ju mamma men har inget barn att ta hand om.Det är nått som jag kämpar med varje dag.

    Vi försöker skaffa syskon till han nu.Den tanken kom väldigt snabbt för oss.Det finns ingen som kan ersätta våran son.Men ett syskon gör att jag ser en framtid i alla fall.Å jag vill inget hellre än att få en bäbis att ta hand om nu när man sitter här som mamma utan några barn alls.    

    Massa kramar till dig!!!        

  • Juvina

    Som förälder är det svårt att hålla tillbaka tårar när man läser sånt här ingen ska behöva gå igenom det

  • lina5462

    Grattis till er son, jag beklagar att han inte fick stanna

  • mamma al

    Vill bara ge er lite styrka. Så förfärligt. Kan inte föreställa mig.
    Många kramar till er.

  • lina5462

    Såg nu att hela texten inte kom med. Grattis till er son, beklagar att han inte fick stanna. Den sorg och saknad man känner är obeskrivlig och det tomrum den lille har lämnat kommer nog aldrig att kunna fyllas. Själv blev jag mamma åt en perfekt men liten kille på 1800 gram den 27 december. Vår lilla son lämnade oss nästan ett dygn senare, jag undrar också hur man går vidare efter en sån här sak?

Svar på tråden Vår son föddes frisk, dog tre dagar senare...