• Äldre 31 Dec 16:31
    6539 visningar
    48 svar
    48
    6539

    Låter ni era barn läsa manga och titta på anime?

    Har du frågat om karaktärernas ålder? Manga och anime är känt för att göra tjejer lite mer flickiga, men det behöver nödvändigtvis inte betyda att karaktärerna ska föreställa barn. Dessutom är det väl mer "smygmjukporr" (lättklädda) som slinker in i manga och anime. Annars är det hentai du syftar på, där har du porr och karaktärerna ser unga ut.

    Angående om mitt barn skulle få läsa manga eller titta på anime - Absolut, då min sambo tittar på anime och har stor koll på vad som visas och inte visas så kan vi lätt välja ut en serie som passar dottern bättre.

  • Äldre 31 Dec 16:33
    #2

    Tillägg: Jag är uppvuxen med Sailor Moon som inte heller egentligen är så himla rumsren. Där är karaktären minderårig men ändå trånar efter en vuxen mystisk man?

  • Äldre 31 Dec 16:38
    #8
    Anonym skrev 2012-12-31 16:34:05 följande:
    OK, "smygmjukbarnporr" då. Nöjd?

    Bra att ni har koll.
    Fortfarande, är du så pass insatt själv i anime och manga att du har någon koll på vilka åldrar alla karaktärer har? Du verkar tycka att det är "barnporr" för att tjejerna ser unga ut, men dom behöver ju nödvändigtvis inte vara minderåriga för det.

    Dessutom, varför bryr du dig? Jag tror att dom flesta föräldrar kan hålla lite koll på vad barnen läser och tittar på.
  • Äldre 31 Dec 16:41
    #9

    Vi har barnfilmer (Astrid Lindgren) från förr där verkliga personer, dvs barn, är nakna. Är det också barnporr?

    Shit vad mycket barnporr jag måste ha på datorn som har bilder på dottern som liten när hon badar i badkaret.

    Folk är så hysteriska. Det där är tecknat!

  • Äldre 31 Dec 16:46
    #15
    Anonym skrev 2012-12-31 16:41:03 följande:
    Många av karaktärerna har (bekvämt nog) inga åldrar, men de ser ju ut som barn... varför tror du?

    Många föräldrar idag har ingen som helst koll på vad deras barn tittar på på datorn. Jag är inte lika övertygad som dig att föräldrarna håller koll på saker som de inte ens vet finns.
    Då kan du ju aldrig komma och säga att det är barn heller. Om detta hade varit ett stort problem så hade det blivit en stor grej i media.

    Jag tror föräldrar har mer koll än man tror. Min 7åring kan få se anime om hon vill, då väljer vi ut något lämpligt åt henne. När hon är 15år t.ex, vill hon då kolla andra mer extrema animeserier - Go for it! Man kan inte styra och ställa i ens barns liv för alltid.
Svar på tråden Låter ni era barn läsa manga och titta på anime?