• Anonym (Orolig)

    Svart fläck i synfältet

    När jag tittar neråt med blicken och samtidigt tittar åt vänster så ser jag en svart fläck i vänsterögat. Vad kan detta bero på och vad bör jag göra? Jag blir så orolig...

  • Svar på tråden Svart fläck i synfältet
  • Tainted

    jag hade så en gång, fast mer grå än svart.. ringde sjukvårdsupplysningen och dom var ganska stränga med att åka in på ögonakuten direkt, om hornhinnan börjar lossa av någon anledning börjar det tydligen så. och haffar man det inte i början så går det inte att repaprera och man blir blind (först där fläcken var, sen över hela ögat).

  • Maryam88

    Stress. Min mamma hade de och de spred sig så tillsist bestod halva synfältet på ena ögat av en svart fläck.. Hon fick massa läkarundersökningar och röntgade hjärnan osv men i slutändan va de pga mycket stress.. Har du stressat mycket på senaste tiden? Tycker du ska rådgöra med läkare.

  • Fia 28

    Googlade lite o det verkar va rätt vanligt. Troligtvis en ofarlig liten skada på hornhinnan.

  • Fia 28
    Fia 28 skrev 2013-01-01 22:50:58 följande:
    Googlade lite o det verkar va rätt vanligt. Troligtvis en ofarlig liten skada på hornhinnan.
    Tryckte för fort. Bäst att kolla upp det med en ögonläkare som kan säga säkert vad det är.
Svar på tråden Svart fläck i synfältet