Hur skaffar man en flickvän?
Hej ts!
Jag är en nu 32-årig tjej. När jag var i tjugoårsåldern så hade jag väl i princip gett upp tanken att någonsin ha ett förhållande, hade inte haft några seriösa relationer eller så. Överviktig, inte alls kvinnlig av mig, allmänt konstig, utan vänner ens hela ungdomen. Men i 20-25 års ålder så växte jag ganska mycket som person, och hittade också så småningom vänner som gillade mig för den jag är.
Men även om ja själv utvecklats så var tanken på ett stadigt förhållande avlägsen. Men vid 25 års ålder hände det, på en fest med kompisar. Träffade en kille, vi började hångla, det ena ledde till det andra. Jag stannade hela helgen (vi bodde ca 40mil från varann), bodde hos honom istället för kompisarna. Hela veckan gjorde vi inget annat än ringde, chattade osv. Helgen efter åkte jag å hälsa på igen. Två månader senare flyttade vi ihop och nu sju år senare är vi gifta med två barn och hus.
Eftersom jag flyttade till makens hemstad, så fick jag ju starta om lite från noll med vänner. Men som tur är så hade han bra smak i vänner (säger väl nåt om hur bra vi funkar ihop), så hans vänner är numera utan tvekan också mina vänner. Men eftersom min man är vad man lite snällt kan kalla datanörd (å nej, han är inte supersnygg heller,helt "vanlig"), så är vår vänkrets också ganska nördiga, och när vi träffades fanns det en viss övervikt av singelkillar
Av dom 5 killar vi umgicks mycket med då, har fyra idag fasta förhållanden, en har redan hunnit gifta sig och tre av förhållandena har hållit i flera år. Å jag kan väl säga att ingen av killarna är nån fotomodell direkt.
Förresten, när min man å jag hånglade första gången så var det så pass anmärkningsvärt att både alla hans vänner OCH alla mina vänner på festen dök upp för att kolla om det verkligen var sant...
Hur vi hittat kärleken har varierat, någon på fest, någon via sina intressen, någon via nätet, någon via studier. Men alla har vi hittat rätt till slut, hur osannolikt det än verkar