• rödnos

3-månaders sover endast om jag är med...

Han är ju bara tre månader? Rytm kommer sen det är bara att hänga med.

Testa att lägga honom i egen säng och var konsekvent med det. Så länge han inte är ledsen spelar det kylningen roll om han ligger där vaken heller? Han funderar väl bara. våga!

• rödnos

Haha Bekks! Precis som min lilla förr. Äta mer eller mindre jämt!
    En fundering bara, varför ger du ersättning när hon ändå äter så mycket?? sumoplaner?

• rödnos

Ah BVC, dessa tokstollar. )
    Lyssnar knappt på dem speciellt inte vad gäller mat för de följer ju Livsmedelsverkets sk rekommendationer.
    (Jobbar själv med nutrition för bl.a. spädbarn)

Min lilla vrålade som en tok några veckor och vår tossiga BVC sköterska rekommenderade hörselkåpor och att vägra amma mer än var 4 timme. Suck så dumt. Behöver jag säga att allt vart bättre med fri tillgång?
    Nä, denna bebben som förhoppningsvis kommer vilken dag som helst, kommer få amma så mycket han vill. En sak jag lärt mig är iaf att slappna av och inte nojja.

• rödnos

Låter lite som att TS sambo borde hjälpa till hemma?
    Seriöst, du tvättat, diskar, städar etc etc. Lämna det till din man?!? Du har ju oxå heltidsjobb att ta hand om ert barn.
    Låter rätt snedvridet i mina ögon, här gör sambon allt sånt mer eller mindre när jag är mammaledig och nu när jag är höggravid.

• rödnos
    MammaRebecca skrev 2013-01-03 16:09:53 följande:
    Tänkte mest om ni hade några tips. Inte påhopp om att han bara är tre månader osv. Hade ni inga tips så fortsätter jag som vi gjort. Och nu hade ni inga tips förutom att tala om saker som jag redan vet tex att han är 3 månader och att han är för liten för metoder. Så då fortsätter jag som jag gjort.
    vi hade ju tips dock. men självklart ska du inte göra som vi säger utan som du själv vill. Lycka till!
Svar på tråden 3-månaders sover endast om jag är med...