Inlägg från: sannaaa |Visa alla inlägg
  • sannaaa

Mammor på Åland?

Hallå! 

Kommer snart att flytta till Åland med sambon och våra två tvillingpojkar på 3månader. Vi (han) känner rätt många där redan då han tidigare bott på åland flera år, men alla nära vänner bor i sverige nu. Jag skulle gärna komma i kontakt med lite mammor att umgås med då jag kommer gå hemma några månader till och lämnar mitt sociala liv här i Uppsala... 

eller tips på öppna förskolor och liknande! :) 

• Svar på tråden Mammor på Åland?
  • sannaaa

Vad kul :)

Vi flyttade för precis 1mån sen, så är numer Ålänning och Mariehamnsbo. Är skrivna här nu allihopa, även om jag har kvar jobb, föräldrapenning osv i sverige än.  

Ja, har sett att RK har, tänkte gå dit och kika nån dag.. men får tydligen komma och hälsa på en gång innan man bestämmer sig om man vill gå (och då betala terminsavgiften). har sett att kyrkan har nån sångstunds-aktigt för de små också. 

Är babysimmet på mariebad? eller i nån annan simhall? är lite sugen på det faktiskt.. men misstänker att det går på "dagtid" ? svårt att varas själv i vattnet med två 6månaders om inte sambon kan komma med haha  

alltid bra med lite tips! :) kan absolut sammanstråla nån gång då du är över på ön :) 

• sannaaa

Gå gemensamt till fika låter som en bra idé :) Onsdagar kl.13-15 såg jag att det var. Passar nu på onsdag dig? eller ska vi satsa på nästa vecka?

Du har vart och simmat runt lite här och var ser jag hehe. Vi har funderat på att gå till Mariebad nån dag, men tar en sväng till Godby kanske istället :P men väntar tills efter påsklovet med att undersöka saken närmare :P

vart bor ni nu?  

• sannaaa
    Skatan 109 skrev 2013-04-12 16:13:50 följande:
    Sorry att jag inte svarat. Ja nu på onsdag passar bra det. Bor i Bertby, inte långt från Kvarnbo i saltvik. Men vårt framtida boende blir ute på skatan. Även det i saltvik.
    Ses nånstans på stan å gå tillsammans?
    Faile skrev 2013-04-12 16:41:49 följande:

Finns en facebookgrupp som heter "föräldrar på åland" där man kan få tips om det mesta

Tack för tipset! :)

Svar på tråden Mammor på Åland?