• Anonym (Kaffedraken)

    Tror jag är gravid igen men maken alltid sagt att han inte vill ha en till...

    Är så förvirrad, lycklig och sorgsen samtidigt.

    Började anan det när det var 11 dagar kvar till mens. Brukar vara som en klocka och bara ha PMS-känningar en till två dagar innan. Nu kom stickningarna i brösten, ömma bröst, ett ständigt vagt illamående, kissar oftare.

    Själv vill jag otroligt gärna ha en tredje, men min man säger bestämt nej. Det finns liksom inga marginaler att övertala. Och nu tror jag att jag är gravid igen. Och nej, jag har inte testat än även om det skulle gå bra med de dyra stickorna med 3 dagar kvar till BIM. Vad skulle jag säga? Ja, det går ju ändå inte att hemlighålla direkt men det är som jag att jag vill hålla på det för att kanske få honom att säga ja, fast den ekvationen går ju inte ihop.

    Inom mig är jag i ett svagt lyckorus eftersom jag kanske kan få vara med om detta underbara en tredje gång. Samtidigt så sorgligt om min man verkligen inte vill... Vet inte om vår relation skulle hålla för en tredje om han tycker det kan vara kämpigt med två ibland. Men jag vill så gärna... Han vet också att jag inte skulle vilja göra abort om jag blev gravid. 

    Någon som varit med om det här och hur pratade ni med er partner?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-04 15:55
    Lite ovan att skriva här och ser att jag placerat det i smärtlindring. Tänkte lägga det i "övrigt" men det blev lite fel. Hoppas någon ändå läser och kan ge lite kommentarer till tröst och uppmuntran.

  • Svar på tråden Tror jag är gravid igen men maken alltid sagt att han inte vill ha en till...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, det är väl en del av problemet. Vi har inte skyddat oss. Jag tycker vi har sex för sällan för att jag ska vilja äta hormoner och han har velat avstå från kondom och köra med avbrutet samlag. Jag har påpekat att risken finns att jag ändå blir gravid och jag har ju inte heller haft något emot att bli det. Största killen är 3,5 år och än har jag aldrig blivit gravid. Så på så vis har vi båda vetat riskerna men jag haft liten insats eftersom jag innerst inne velat få ett barn till. Kanske är han inte så helt emot det eftersom han själv valt att göra så här. Naivt av honom förstås att tro att inget skulle kunna hända.

    Hur dum får man vara säger säkert några. Ja, så här tydligen. Jag hoppas ju att vi ska få en trea och att han ändå ska bli glad.

  • Anonym (Kaffedraken)

    I så fall så får han stå sitt kast. Ni har sexat oskyddat (näst intill) och har varit medvetna om konsekvenserna.

    Hade du ex gått på P-piller och missat nån dag så hade det varit enklare att beskylla dig för att ha lurat honom eller dyl.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, jag tänker ju så också. Fast det gör ju inte honom lyckligare över ett ev plus.

    Nu gör jag väl det traditionellt kvinnliga och tar ansvar för hans känslor innan jag vet säkert och innan jag berättat. Det är inte min sak att hantera hans känslor. Dessutom kan det ju, även om jag inte tror det, visa sig att han tar det helt annorlunda än jag väntar mig.

    Måndag borde mensen komma. Om den kommer måste jag vara skendräktig med alla mina symptom. ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur har det gått för dig, ts? Håller tummarna för att det gått bra!


    Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
Svar på tråden Tror jag är gravid igen men maken alltid sagt att han inte vill ha en till...