• Äldre 4 Jan 22:16
    3505 visningar
    18 svar
    18
    3505

    Hur gammal vill du bli?

    Får se om läkarkonsten gör det möjligt för oss att bli äldre - hur gamla vill ni bli?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal vill du bli?
  • Äldre 4 Jan 22:17
    #1

    90år känns lagom och frisk hela tiden.

  • Äldre 4 Jan 22:19
    #2

    130-139 röstade jag på, då får man leva riktigt länge och får riktigt intressant perspektiv på livet och tidens gång. Man vill ju inte missa ett antals års chans att lyssna på musik tex. Vore dock synd om man tappade hörseln, eller blev dålig påå något annat sätt.

  • Äldre 4 Jan 22:24
    #3

    Tror ändå inte att de nyare generationerna blir så gamla. All teknik, mobil, data, tv osv kommer säkert öka cancerrisken förr oss till de mångdubbla.
    Men iafall 85 vore ju fint att komma upp till. Bara man får vara frisk och orka ta sig ut själv.

  • Äldre 4 Jan 22:42
    #4
    200 + vore inte fel, om bananen funkar någorlunda felfritt vill säga, annars kan det fan kvitta.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 4 Jan 22:58
    #5

    Vill inte bli för gaggig! Annars spelar åldern ingen roll. Men vill kunna ta hand om mig själv till viss mån och minnas mina barn, barnbarn och kanske barnbarnsbarn. 


    En dag i sänder.
  • Neko
    Äldre 5 Jan 01:52
    #6

    Odödlig/evigt ung definitivt.

  • Trust me
    Äldre 5 Jan 02:15
    #7

    Odödlig låter lagom


    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • vll
    Äldre 5 Jan 08:49
    #8
    DenNamnbitne skrev 2013-01-04 22:19:23 följande:
    130-139 röstade jag på, då får man leva riktigt länge och får riktigt intressant perspektiv på livet och tidens gång. Man vill ju inte missa ett antals års chans att lyssna på musik tex. Vore dock synd om man tappade hörseln, eller blev dålig påå något annat sätt.
    Minns en äldre släkting som blev 90+, han varken såg eller hörde  och kunde inte kommunicera med andra eller lyssna på TV eller radio, eller läsa, och det enda nöje han hade kvar var att sitta och sjunga opera-arior för sig själv hela dagarna (han hade varit operasångare).
  • odd thingy
    Äldre 5 Jan 08:54
    #9

    80-89

    "Problemet med att bli jättegammal är att man får lika lite ungdom som alla andra", som en vis dam som blev 110 år gammal sade.

  • Äldre 5 Jan 09:00
    #10

    Så gammal att jag känner mig färdig med världen. Att ha fått uppleva det jag vill samt varit frisk nog att orka. Runt 90-95 och frisk, tack!

  • Äldre 5 Jan 18:15
    #11

    Odödlig om jag slipper vara som en 90-åring med krämpor under större delen av tiden det vill säga. Sen vill jag kanske inte vara helt odödlig men åldersmässigt jaa, så kan jag ta livet av mig när jag vill dö. Optimalt vill jag nog leva i ca 2000 år sålänge jag hittar någon/några att dela livet med. Det bästa vore om det fanns några fler än jag som kunde bli så gamla och jag gillade deras umgänge.

  • logg81
    Äldre 5 Jan 18:17
    #12

    80 år blir väl bra... Tillräckligt gammal för att få se min tös bli vuxen och uppleva barnbarn om hon nu väljer att skaffa egna barn...


    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Trust me
    Äldre 5 Jan 18:37
    #13

    Thaleya, skulle du stå ut med mig så länge


    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Äldre 5 Jan 18:40
    #14
    Trust me skrev 2013-01-05 18:37:27 följande:
    Thaleya, skulle du stå ut med mig så länge
    Ja varför inte :D
  • Tinker­bell
    Äldre 5 Jan 18:47
    #15

    Runt 80 ungefär, sedan kan jag gärna lämna in. Jag skulle aldrig i livet vilja leva för evigt.

  • Trust me
    Äldre 5 Jan 19:45
    #16
    Thaleya1 skrev 2013-01-05 18:40:01 följande:
    Ja varför inte :D

    Kul! Var lite orolig att jag skulle bli tvungen att skaffa nya vänner vart femtionde år.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Neko
    Äldre 5 Jan 19:58
    #17

    Lever man tillräckligt länge så lär det komma metoder så man slipper ålderskrämpor tex byta kropp eller föryngring.

  • Äldre 6 Jan 19:34
    #18
    vll skrev 2013-01-05 08:49:45 följande:
    Minns en äldre släkting som blev 90+, han varken såg eller hörde  och kunde inte kommunicera med andra eller lyssna på TV eller radio, eller läsa, och det enda nöje han hade kvar var att sitta och sjunga opera-arior för sig själv hela dagarna (han hade varit operasångare).

    Och jag har träffat flertalet som är 100+ och fortfarande vid full vigör i princip.
Svar på tråden Hur gammal vill du bli?