• Anonym (kan man?)

    adoptera bort barnet?

    Kan man adoptera bort sitt sjuka barn? 
    Hen har autism, adhd och massa annat.
    Är aggressiv, slåss, spottas, rivs, tar sönder möbler, leksaker, saker, misshandlar djuren, oss föräldrar, hemmet, m.m. m.m.
    Hen är bara 4år gammal...

    Jag/VI orkar inte mer... Gråter 

  • Svar på tråden adoptera bort barnet?
  • Anonym

    Kan kan man väl, men har ni provat stödfamilj, ersättare i hemmet, assistent?

  • Anonym (kan man?)

    Hen stampar/hoppar på golven så grannarna blir störda, slår/bankar på väggar golv... 
    Kan inte ens bada normalt (hela badrummet fullt i vatten).
    Springer hela tiden (om han inte hoppar/studsar)....
    Jag har sååååååååååååå många blåmärken på HELA mig och jag orkar inte mer... Gråter 

  • Anonym (kan man?)
    Anonym skrev 2013-01-05 15:57:32 följande:
    Kan kan man väl, men har ni provat stödfamilj, ersättare i hemmet, assistent?
    Stödfamilj/kontaktfamilj vågar jag inte ha då jag ENDAST hört dåligt om dom... (trakasserar dom/utnyttjar dom/misshandlar dom) osv... Obestämd
  • SupersurasunkSara

    Troligtvis blir barnet istället placerat i fosterfamilj. Men skriver som ovanstående, har ni testat avlastningsfamilj, kortidsboende, personlig assistent osv?

  • SupersurasunkSara

    Jag jobbar på en specialskola och väldigt många av de familjerna har avlastning på ett eller annat vis, ingen av dem har uttryckt missnöje med det.

    Ni har alltid rätt att byta/avbryta om det känns fel.

  • Anonym (hm)
    Anonym skrev 2013-01-05 15:57:32 följande:
    Kan kan man väl, men har ni provat stödfamilj, ersättare i hemmet, assistent?
    Jag håller med. Det finns många saker att pröva innan man gör något så drastiskt som att adoptera bort sitt barn. Jag kan ju tycka att ni har ett visst ansvar som föräldrar att inte bara ge upp.

    Även om man är less, ledsen, helt slutkörd och inte orkar mer, så finns det lösningar på det mesta. Många gånger måste man ju dock själv kolla upp det och be om hjälp.
  • Anonym (kan man?)
    SupersurasunkSara skrev 2013-01-05 16:01:12 följande:
    Jag jobbar på en specialskola och väldigt många av de familjerna har avlastning på ett eller annat vis, ingen av dem har uttryckt missnöje med det.

    Ni har alltid rätt att byta/avbryta om det känns fel.
    ok och jag har BARA hört dåligt..  
    Anonym (hm) skrev 2013-01-05 16:01:24 följande:
    Jag håller med. Det finns många saker att pröva innan man gör något så drastiskt som att adoptera bort sitt barn. Jag kan ju tycka att ni har ett visst ansvar som föräldrar att inte bara ge upp.

    Även om man är less, ledsen, helt slutkörd och inte orkar mer, så finns det lösningar på det mesta. Många gånger måste man ju dock själv kolla upp det och be om hjälp.
    Vi gör ju ALLT för barnet. Är med på hab.. osv.. gått på HUNDRA utbildningar.. och hen blir bara värre...
     
  • Anonym (kan man?)
    Anonym (hm) skrev 2013-01-05 16:01:24 följande:
    Jag håller med. Det finns många saker att pröva innan man gör något så drastiskt som att adoptera bort sitt barn. Jag kan ju tycka att ni har ett visst ansvar som föräldrar att inte bara ge upp.

    Även om man är less, ledsen, helt slutkörd och inte orkar mer, så finns det lösningar på det mesta. Många gånger måste man ju dock själv kolla upp det och be om hjälp.
    får mediciner, har fasta rutiner, osv 
  • Anonym (x)

    Kräv hjälp, omgående. Den hjälp ni har fått fungerar uppenbarligen inte så bra eftersom problemen består och blir värre. 

    Jag är som flera andra inne på en stödfamilj. För att ni ska orka, bryta det nuvarande mönstret som bara är en ond spiral.

    Det låter så futtigt men jag önskar dig all lycka. 

  • Alvi

    Strunta i eventuella svar som kritiserar er som föräldrar, såg ett nu om att ni har ett visst ansvar, yadayada, det är PISS att känna som du, och den känslan kommer låååångt efter att man har börjat tappa orken.

    Men - korttidsboende! Sök! Ni tillhör väl LSS, då kan ni få boende, behöver inte ha en familj. Sök på måndag, säg att det är akut.

Svar på tråden adoptera bort barnet?