När blev ni gravida igen efter att ha förlorat erat änglabarn?
Beklagar din stora förlust Carroangelmom
. Är själv änglamamma sedan den 30/12-12 då vi fick avbryta vår efterlängtade graviditet i vecka 20+6 p g a en mycket allvarlig o ovanlig avvikelse på vår son John.
Jag kan ju inte bli gravid på vanligt vis så vi gör IVF istället, men jag plussade 15 veckor efter förlossningen igen efter vår tredje IVF. Tyvärr så slutade det med MA då något var fel även på detta lilla pyre och det hade stannat av i tillväxten redan i vecka 6+0. Att vi var så snabba med nästa IVF efter förlusten av John beror på min ålder - är nämligen 41 fyllda nu och får skynda på det hela lite för att jag skulle få mina landstingsbetalda IVF'er.
Vi har ett ägg i frysen som ska återföras till hösten någon gång, när vi känner oss redo och OM det klarar av upptiningen. Finns egentligen bara en sak vi vill ha i vårt liv nu och det är ett levande barn! Tyvärr så är chansen väldigt liten i vårt fall, men den finns där iaf!
Nåväl,vill bara säga att ni ska inte ge upp! När kroppen är redo så är den redo, men det kan ta tid - jäkligt lång tid om det vill sig illa. (Har lärt känna så många som kämpar och kämpar och till slut så händer det faktiskt!) Tror själv att psyket spelar en rätt stor roll i hur kroppen fungerar - oavsett vad forskningen säger. Försök att leva som vanligt i mesta möjliga mån, slappna av, ha roligt och låt inte bebisfabriken helt ta över ert leverne. Det är inte lätt, men det går!
Boosta kroppen med vitaminer och nyttig mat, men låt det inte gå till överdrift där heller. Lagom är bäst sägs det. Om månaderna går och inget händer - sök då hjälp!
Lycka till!