• MSL

    Vilken vecka är jag i?

    Plussade idag och är lite chockad eftersom jag inte trodde att det var något. Testade i alla fall eftersom jag tyckte jag hade gravsymptom och visst var det så. Jätteglad för det!

    Nu har jag ingen aning om vilken vecka jag är i, men är nyfiken och skulle vilja ha hjälp av er att gissa. Jag vet inte alls när jag hade mens sist, men det var i alla fall minst 5 veckor se. Det jag har att gå på är:

    molvärk sedan mer än en vecka
    ordentligt svullen mage sen 3-4 dagar
    ömma bröstvårtor sen igår

    några gissningar?

  • Svar på tråden Vilken vecka är jag i?
  • MSL

    Tack!

    Min cykel är 35 dagar, så den är ganska lång, men jag vet som sagt inte när jag hade senaste mens. Det var minst 5 veckor sen, men kan lika gärna ha varit 10 veckor sen, eller kanske tom ännu längre. Jag har inte haft koll eftersom vi inte aktivt försökt att bli gravida.

    Är jag i v 5 så skulle jag alltså fått molvärk redan i v3-4. Är det vanligt att det kommer så tidigt?

  • zPillaz
    MSL skrev 2013-01-05 21:57:21 följande:
    Tack!

    Min cykel är 35 dagar, så den är ganska lång, men jag vet som sagt inte när jag hade senaste mens. Det var minst 5 veckor sen, men kan lika gärna ha varit 10 veckor sen, eller kanske tom ännu längre. Jag har inte haft koll eftersom vi inte aktivt försökt att bli gravida.

    Är jag i v 5 så skulle jag alltså fått molvärk redan i v3-4. Är det vanligt att det kommer så tidigt?
    ja man kan få molvärk tidigt,jag fick det jätte tidigt sist jag var gravid.
  • Flickan och kråkan
    MSL skrev 2013-01-05 21:57:21 följande:
    Tack!

    Min cykel är 35 dagar, så den är ganska lång, men jag vet som sagt inte när jag hade senaste mens. Det var minst 5 veckor sen, men kan lika gärna ha varit 10 veckor sen, eller kanske tom ännu längre. Jag har inte haft koll eftersom vi inte aktivt försökt att bli gravida.

    Är jag i v 5 så skulle jag alltså fått molvärk redan i v3-4. Är det vanligt att det kommer så tidigt?
    Jag får samma symptom i tidig graviditet som inför mens. Veckan innan, eller dagarna före BIM får jag molvärk i tjejmagen och ömma bröst. Vanligtvis är det mensen som är på gång. Har vi aktivt försökt bli gravida så hoppas jag att det är växtvärk .

    Mitt tips är att du försöker tänka tillbaka på ett ungefär när mensen var senast. Även om du inte kommer ihåg exakt dag så kan man ju komma ihåg andra saker man gjort då man hade mens. Jag har inte heller koll på mensen vanligtvis. Den är oftast rätt oregelbunden så jag har bara ett hum om när den borde komma och har varit. 
Svar på tråden Vilken vecka är jag i?