• Äldre 6 Jan 11:21
    25259 visningar
    73 svar
    73
    25259

    Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK

    Hej....
    Söker med ljus och lykta efter filmen "Den sista enhörningen" med svensk tal.
    Om någon har den inspelad på vhs el dyligt vore jag evigt tacksam om en kopia gick att ordna.
    Den går ju tyvärr inte att köpa med svensk tal. Bilden är inte så noga hur den är, tänkte synka ljudet med BluRay utgåvan som finns. Vore kanon att få till denna nostalgi film i bra kvalitet.
     

  • Svar på tråden Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK
  • Äldre 6 Jan 17:59
    #3

    Har faktiskt stött på en hel del som letar efter denna film. Om jag lyckas få tag i svenska ljudet så delar jag gladeligen med mig av mitt arbete på DVD / BluRay /3D BluRay.
    Har tyvärr bara lyckas få tag i 36min på svenska än så länge.  

  • Äldre 6 Jan 21:02
    #8

    Visst är det INGA problem att få tag i filmen. Varken på DVD eller torrent. Problemet är bara att få det svenska talet. Någon orginal dvd med svenskt språk skall inte finnas utgiven. Om någon mot all förmodan hittar det så var snäll att skicka över en länk eller info vart någonstans. Tror tyvärr att enda chansen är en vhs inspelning från TV sändningen. Bara källan finns så är det inga problem att få över ljudet.

  • Äldre 6 Jan 22:17
    #9
    fru sjunfors skrev 2013-01-06 19:28:01 följande:
    Har du en "omvandlare"? Ska fråga mina föräldrar om jag kan ta en kik hemma hos dom, men har ingen VHS eller sån som kan göra om till dvd..

    Det vore jättesnällt om du vill ta en titt. Att få över filmen/ljudet till datorn är det minsta problemet.

    Tack för hjälpen Skrattande 
  • Äldre 6 Jan 22:19
    #10
    Madde01 skrev 2013-01-06 19:36:39 följande:
    jomen visst finns väl de en dvd film med svenskt tal, är helt säker på att min brorsdotter har den hemma på dvd med svenskt tal..

    Du få jättegärna kolla upp om det är svenskt tal men enligt alla källor jag har så finns tyvärr ingen svenskdubbad dvd utgiven.
  • Äldre 6 Jan 22:21
    #11
    Apopan skrev 2013-01-06 19:39:07 följande:
    Den finns att tanka hem (torrent) Hittade den för ett tag sen nämligen när jag nostalgipeppade och var iaf då inget problem att få hem.

    Kolla gärna om du kan hitta källan igen. Har sökt igen de mesta ställen och forum men har inte lyckats få fram en svenskdubbad version. Svensk textade finns det gott om dock.
  • Äldre 7 Jan 12:01
    #15
    Sweetmind skrev 2013-01-07 10:37:06 följande:
    Hela filmen finns (med svenskt tal) i mindre klipp på youtube om det kan vara till någon hjälp?

    Om det hade varit hela filmen så hade det varit till stor hjälp. Det är där jag har hittat 36min av filmen men hela filmen är nästan 90min så det fattas ca 1h. Tyvärr. Men tack för tipset.
  • Äldre 13 Jan 17:58
    #20
    fru sjunfors skrev 2013-01-13 16:36:50 följande:
    Fast nu läste jag ju att du hade blueray-utgåva.. Kan du få till det med ljudet då?

    WOW!!! Antligen!!!

    Det skall inte vara några bekymmer att få till ljudet. Om du skickar över VHS:en så kan du välja hur du vill ha tillbaks den , som DVD / BluRay eller 3D-BluRay. Givetvis kommer VHS:en tillbaks också. Vill du hellre få över på dvd först och sen skicka den så kan jag utan problem vänta. Har redan väntat en evighet. 

    Riktigt fantastiska nyheter!! 
  • Äldre 13 Jan 19:16
    #22
    fru sjunfors skrev 2013-01-13 18:51:07 följande:
    Kan du inte maila mig på sofia@sjunfors.se så pratar vi vidare där hur vi gör?

    Visst kan jag göra det.
  • Äldre 25 Jan 19:58
    #23

    Tack vare fru Sjunfors så finns nu filmen i min hand!
    En 3D BluRay med SVENSKT tal finns nu inom räckhåll.
    Fullständig lycka!
    Oändligt med tack!!!   

  • Äldre 3 Mar 18:54
    #26

    Jodå tack vare fru Sjunfors så är detta på gång. Tyvärr har det tagit längre tid än planerat för mig. Arbetar med en Svensk undertext som skall inkluderas i DVD /BluRay /3DBluRay.
    Så fort som denna är klar så är det snart färdigt.
    Förhoppningsvis så blir undertexten klar under morgondagen.

  • Äldre 8 Mar 22:33
    #27

    En liten uppdatering....
    Räknar med att få klart filmen i helgen. Undertexten är nu klar. Lite småarbete kvar bara.

  • Äldre 11 Jul 20:19
    #32

    En första DVD kopia går iväg till Fru Sjunfors imorgon. Är inte helt nöjd med ljudet än. Så en andra kopia av filmen som du hade pluvdo  vore inte fel. Går att mixa ljudkällorna för ett ännu bättre ljud.

  • Äldre 29 Aug 20:28
    #33

    Efter en lång tid av arbete så är nu ljudet helt färdigt. Fick till en helt ok mix med pluvdos ljud (enligt mig)
    DVD och 3D BluRay finns nu med svenskt 5.1 ljud.
    Skickade iväg en DVD och 3D BluRay till "fru sjunfors"  idag. Vi får väl se vad omdömet blir. Men jag hoppas
    att jag får godkänt. 

  • Äldre 18 Sep 13:22
    #37

    Det är inga problem att ordna kopior. Skicka ett PM med vad ni vill ha. DVD eller 3D BluRay finns att tillgå.

  • Äldre 30 Nov 14:03
    #43

    Jag får be alla om ursäkt för dröjsmålet. Har varit fullt upp både på jobbet och hemma. Sedan har det saknats både skivor och bläck till skrivaren men det är beställt. Räknar att få iväg alla kopior nästa vecka.

  • Äldre 10 Dec 22:09
    #47

    Kopiorna till er som lämnat adresser är nu klara och kommer att skickas imorgon. Får hoppas att ni blir nöjda.

  • Äldre 14 Dec 23:51
    #49

    Jo då ,de gick iväg i torsdags så har ni inte fått dem än så borde de dyka upp tidigt nästa vecka.

Svar på tråden Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK