• Anonym (Orolig)

Umgänge?

Hur gör jag med min 17 mån, gamla sons umgänge med sin pappa? Pappan bor i en annan ort i Sverige, men arbetar i Stockholm där vi bor, jag och sonen. Jag ammar honom fortfarande, och han har träffat pojken ca 1gång/vecka sedan födseln. Han är väldigt aggressiv, men har aldrig slagit mig. Jag har haft problem tidigare med mina äldre, vuxna barn och de sociala. Men det har varit för att jag blivit missförstådd som mamma då. Nu, använder pappan detta emot mig, och hotar med sociala för att kunna träffa sonen mer. Han vill inte byta blöjor, är rädd för kiss och bajs, klagar på att han är för tung att bära. Han har dålig reaktionsförmåga och pojken har ramlat i betong mm pg av detta Jag vill att han ska ha en pappa, och att de ska träffas. När jag erbjuder honom att komma, dyker han inte upp. Orolig

• Svar på tråden Umgänge?
  • Anonym (Orolig)

??????

• Anonym (Orolig)

Hej! Tack för allt fint stöd. Jag ammar inte hela tiden, men jag ammar fortfarande. Vi trivs med detta. Han är 19 månader nu. Jag försöker att vara den mogne, kloke föräldern. TACK!

• Anonym (Orolig)

Jag förstår inte "anonym 16". Har jag skrivit någonstans att jag förhindrar umgänge???

• Anonym (Orolig)

Ursäkt? Vad? Han har själv svårt att träffa honom mer än en gång/ vecka, men tror att han ska kunna det. Det är inte ens praktiskt möjligt. Dessutom är han som sagts tidigare. Våldsam och vill inte byta blöjor, orkar inte bära honom. Han får panik av att ta av sin egn tröja. Kan inte ens klara av att stänga och öppna en resväska. Det måste jag göra åt honom. Pojken har som tidigare nämnts, ramlat och slagit sig illa under hans övervakning. Vid flera tillfällen har olika incidenter inträffat som liknar denna. Han verkar ha psykiska hinder som begränsar honom i att ta hand om pojken. Trist, men sant.

• Anonym (Orolig)

Jag förstår inte? Jag hindrar inte honom till någonting! Vad är grejen?! Snacka om att gå händelserna i förväg! Det är ju han själv som gör bort sig. Pinsamt! Sedan får han allt försvar av somliga.. Märkligt?

• Anonym (Orolig)

Vilken extremt aggressiv ton vissa har här. Skrämmande

• Anonym (Orolig)
    SupersurasunkSara skrev 2013-02-21 09:53:29 följande:
    Ok, nu vet jag mer så umgänge ensam är inte att tänka på. Däremot behöver pappan hjälp, dels med sig själv och sina problem, dels med umgänget. Inget av det tycker jag är din sak, det är inte du som ska vara den hjälpen. Möjligen vid umgänget om du vill och orkar, men annars tycker jag en utomstående ska sköta den delen. Du kan själv ta kontakt med soc och tala om hur det är, att han knappt klarar att ta hand om sig själv så vad finns för hjälp att få? Om nu pappan själv inte inser att han behöver hjälp och söker det.

Tack
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-02-21 11:45:46 följande:
    Tycker inte att det verkar som du hindrar umgänge. Kan det vara så att han hotar med soc för att kunna få makt över dig? Om han drar in dom kommer de ju anse att han ska byta blöja, mata mm när han har barnet. De kommer inte ge honom medhåll om att barnet ska gå med full blöja tills barnet är tillbaka hos dig. Att han inte kommer när ni har bestämt är inte ditt fel. Du hindrar inte umgänget då utan han struntar ju i det.

Ja. Tack för stödet!
Svar på tråden Umgänge?