• ametisten

    Parterapi?

    Hej, Min sambo och jag väntar vårt första gemensamma barn (ingen av oss har barn sedan tidigare). Han har alltid varit en "drama Queen" och gör gärna en höna av en fjäder, men nu iom med min graviditet har det blivit värre. Han förstår inte att jag är trött och det enda jag vill är att sova. Han säger att jag är arg hela tiden, vilket jag inte är - jag är för trött för att vara arg. Men jag kan bli arg om han retar mig. Ena stunden säger han att han förstår mig och att det är viktigt för mig att vila, andra sekunden blir han ett monster och vill kasta ut mig ur huset för att jag inte agerar som han vill, för han tycker jag är lat etc. Jag är nådigt trött på detta och om vi överhuvudtaget ska kunna komma vidare behöver vi professionell hjälp via parterapi. Är det någon här som har tips på en bra terapeut i dessa frågor? Vi bor i Stockholmstrakten. Och är det någon som har erfarenhet av liknande? Tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden Parterapi?
  • MrC

    Borde man inte få tips om det via VC?
    Annars har jag för mig att jag läst om det på vardguiden.se, kolla där.


    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
Svar på tråden Parterapi?