Inlägg från: prickigkatt |Visa alla inlägg
  • prickigkatt

Tråden för oss som INTE ammar...

Madeleiiiine skrev 2013-02-05 21:10:24 följande:
    Nu har vi testat lite olika ersättningar, (först gav vi babysemp 1) men vår tös fick ju somsakt magont och svårt att bajsa. Vi köpte hem lemolac och NAN pro, och kombinerade. Ett mål lemolac morgon och kväll, vilket inte alls funkade. Nu har jag enbart gett henne NAN pro 1, och hon verkar inte alls ha ont i magen, mindre gaser än tidigare och bajsat har hon gjort idag ändå. Så jag hoppas verkligen vi äntligen hittat rätt nu, att det går fint med enbart NAN pro 1 framöver! =)..

Vi använder MAMs antikolik flaskor, och är jättenöjd med dem. Ser här att någon skrivigt om att sterilisera dem i micron, hur gör man då??. Tänkte att det kan vara bra och veta om man inte har tillgång till kastrull och hela det kittet någon gång framöver!!..

Ger även sempers magdroppar och Minifom men hoppas på att kunna slippa minifom nu när hon verkar betydligt bättre av att ha bytt ersättning!!.

Är det någon här som en bebis runt 1 månad? Lite nyfiken på hur mycket hon/han äter per mål och hur ofta på ett ungefär?. Här äts det ca 100ml var 3de timme på dagen och ca 130ml var 4de timme på natten. Hon blir 1 månad på måndag =)
    Film om hur man steriliserar i micron

">

• prickigkatt
    Airhostess skrev 2013-02-26 00:52:37 följande:
    Var?

Tjolanta skrev 2013-02-26 07:22:02 följande:

Ja! Vart!? Här kostar den 115! T.o.m personalen på Coop tyckte det var konstigt att den var så dyr. Är ju inte ett dugg lönande att köpa den.

City Gross
  • prickigkatt
    Tjolanta skrev 2013-02-26 13:25:31 följande:
    Kollade länken & de är sån vi har. Fick för mej att de skulle finnas större Får nog köpa en till likadan fast en annan färg

ok! Vi har bara de små (160ml) än så länge.
  • prickigkatt

Jag både ammar och ger ersättning. I omgångar så blir det mer ersättning och sen så blir det mer amning. Går i vågor beroende på vad vi gör och vad hon känner för. Och vi kör med 1:an på ersättning, ifs är det nog mycket för att jag fortarande ammar en del och det går ju inte fortare, annars hade vi kanske bytt till 2:an. Min dotter är 4,5månad.

• prickigkatt

Ni som använt Nan HA 1, vad har ni gått över till när det är dags att byta vid 6 månader?

• prickigkatt
    Airhostess skrev 2013-06-11 16:57:12 följande:

Nan Ha 2

Finns Nan HA 2, såg inte det på hemsidan.. får kolla igen!
  • prickigkatt
    Airhostess skrev 2013-06-13 13:34:59 följande:

Det finns!

Åhh så bra!

Det löste mycket av mina funderingar (: 
  • prickigkatt

Finns ju risk att de äter mer när de har ont för de misstar det onda för hunger. Dock gör mer mat det bara värre.

Vi har haft en tjej som haft ont i magen och vi masserade, gav semper magdroppar, miniform och Nan HA. Funkade hyfsat, men hon kunde även ha ont vissa dagar. Kommer inte ihåg när hon slutade krampa i magen, men det tog nog nästan 2 månader.

• prickigkatt

Jag hittar inte Nan HA 2, varit både på Willys och Ica Maxi. Köpte Nan Pro 2 istället för att prova och bytte 1/5 skopor mot Pro och i natt vaknade hon upp efter 4h och var jätteledsen och fes jättemycket.. Kan en skopa verkligen göra så stor skillnad eller kan det vara något annat? Vi har ju även börjat med smakportioner men det har vi ju hållit på med i snart 2 veckor.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...