Tråden för oss som INTE ammar...
Hejsan! Hur lång tid tar det när ni matar? För mig tar det alltid minst 30 min, ofta längre. 135 ml babysemp 1 i den stora Dr Brown-flaskan. Är inte det lite väl lång tid? (min dotter är 1 mån)
Hejsan! Hur lång tid tar det när ni matar? För mig tar det alltid minst 30 min, ofta längre. 135 ml babysemp 1 i den stora Dr Brown-flaskan. Är inte det lite väl lång tid? (min dotter är 1 mån)
Spädbarn ska äta var tredje timme! Första dygnet 10 ml, andra dygnet 20 ml, tredje 30 ml osv tills hen är sex dygn. Då får dom äta mer om de vill.
Jag gav vår dotter var tredje timme dygnet runt. Skrev ned när och hur mkt hon åt i ett block för att ha stenkoll och ha flaskan i högsta hugg när det var dags att äta nästa gång.
Jag tycker du ska prata med BVC ist för FL :oP
Var tredje timme gäller inte bara prematurer. Fick samma instruktion till min gobit som föddes på avsedd tid.
FL är inga professionella barnskötare/sjukvårdspersonal. Jag personligen skulle aldrig gå på nått som kleti och pleti säger på ett forum. När det kommer till det viktigaste för bebisen, att hen får rätt mat och tillräcklig mkt mat.
FL är toppen om man vill ha råd och tips om annat men är man osäker rådfrågar man dom som är utbildade och med års erfarenhet.
Hej hopp!
Någon som har koll på när det är lämpligt att ge BabySemp 2? Skulle vilja ge min tremånaders lite kraftigare mat så hon kan sova hela natten.
På BVC sa dom att jag kunde börja ge 50/50 redan nu men när jag googlade stod det inte att man rekommenderade BabySemp2 förrän vid 6 månader.
Hur gör ni?
FruLarsson - tack! Det visste jag inte. Då ska jag prova det :)
Härligt att höra!