Inlägg från: WindNfire |Visa alla inlägg
  • WindNfire

Tråden för oss som INTE ammar...

Två döttrar och en son skrev 2013-06-19 21:29:32 följande:
    [quote=70252882][quote-nick]MinFinaMinna skrev 2013-06-19 20:16:42 följande:[/quote-nick]Jag hade inte heller hällt i pulvret i flaskan innan vattnet. Blir fel vattenmängd och det blir bog klumpar. Jag har gjort så att jag kokar vatten och häller på termos. Sen häller jag det varma vattnet i en flaska och sen fyller på med vanligt kallt kranvatten direkt från kranen. Till ättemperatur. Har man kommunalt vatten så ska det inte vara någon fara. Men jag vet att vissa kokar och kyler ner och sen har det som kallvatten, men så noga har inte jag varit. Men det är upp till var och en. Min dotter mår bra iaf :) Det finns ju även folk som steriliserar flaskorna en gång om dagen, vilket jag tycker är sjukt. Det blir överdrivet: inte konstigt barn har så mycket allergier idag. Jag diskar flaskorna noggrant med diskmedel och låter dem torka på ett flaskställ. Kokar napparna ca 1 gg i veckan. Men som sagt. Upp till var och en :)[/quote Du kokar då bara för att det går snabbare att tillreda med redan hett vatten i oxå förutom kallvatten från kran?
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...