• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • TessTess93

Får bebisar som äter ersättning hormonplitor?

• Christi38

Tess,

Har inte med ersättningen att göra. En del får mer andra mindre. Min förste son fick MASSOR och han ammades de tre flesta veckorna med lite ersättning mellan varven. Min andre son som fick ersättning fr dag 1 inte en endaste plita.

• Två döttrar och en son

Vad anv ni för flaskor? Har köpt några Mam och en liten Esska men beställde 3-pack Dr Browns nu oxå. Har ju läst så mycket positivt om dem. Hittade Hipps ersättning på Konsum idag. Nån som gett den? Har era barn sugnapp? Vill att denna ska ha det. De tidigare tre har alla vägrat sugnapp... Tror jag väntade för länge med att låta dem prova första gången och så ammade jag dem alla helt i minst tre mån. Förresten läste om nåt.jag tror mycket på vid kolik... Att ge sockervatten. Inga mängder men så att de.lugnar sig och förhoppningsvis kommer till ro. Det ges ju vid smärta vid provtagningar så varför inte vid koliksmärta? Tydligen beprövat och effektivt.vid kolik. Ytterst lite räcker för att lugna.

• TessTess93

Jag har två stora flaskor från Esska och en liten flaska från NUK :) och jag har testat med tröstnapp från att min dotter var 1 dag men hon har inte velat ta den innan men nu när hon är 3 veckor tar hon den :)
    Jag testade flera olika modeller på nappar och det är bara en som duger och den är samma modell som vår lilla nappflaska..

• FruSen
    Två döttrar och en son skrev 2013-06-29 21:04:11 följande:
    Vad anv ni för flaskor? Har köpt några Mam och en liten Esska men beställde 3-pack Dr Browns nu oxå. Har ju läst så mycket positivt om dem. Hittade Hipps ersättning på Konsum idag. Nån som gett den? Har era barn sugnapp? Vill att denna ska ha det. De tidigare tre har alla vägrat sugnapp... Tror jag väntade för länge med att låta dem prova första gången och så ammade jag dem alla helt i minst tre mån. Förresten läste om nåt.jag tror mycket på vid kolik... Att ge sockervatten. Inga mängder men så att de.lugnar sig och förhoppningsvis kommer till ro. Det ges ju vid smärta vid provtagningar så varför inte vid koliksmärta? Tydligen beprövat och effektivt.vid kolik. Ytterst lite räcker för att lugna.
    Har philips avent flaskor. Funkar toppen tycker jag. Köpte billigt från england.
    Hade (har) avent bröstpump samt flaskvärmare och sterilisator också. Smidigt när det passar. 

• Airhostess
    TessTess93 skrev 2013-06-29 13:31:05 följande:
    Får bebisar som äter ersättning hormonplitor?

Inte min.
  • Christi38

Vi har MAM serien i allt. Tycker den är super. Nappar har vår nu 7 månaders ratat från dag 1. Möjligen hade han det ett par minuter första dygnet på Neo. Vår idag 19 månaders älskade sina nappar (MAM) från typ dag 1 hehe och fram till han var ca 16 månader och blev magsjuk. Då triggade napparna igång kräkreflexen och han slängde bort dom helt. Helt otroligt, från att ha haft en i mun och två i hand typ. Rätt skönt nu faktiskt att slippa vänja av en sak mindre i framtiden... Om man tänker sååå.

• MinFinaMinna

Vi använder MAM flaskor och är jättenöjda. Min dotter använder bara MAM sugnappar. Hon spottar bara ut tex Esska nappar om man försöker ge henne en sån.

• Sweet life

Vi har en Dr Brown och ett gäng Mam flaskor. Både med och utan ventil. Avskyr dom med ventil då det är pill att diska och inte gjort någon skillnad för vår son med magknip. Sugnapp tar han bara MaM, eller ja han tar inte anatomiskt formade sugdelar utan dom ska vara "runda". Så även Esskas "runda" funkar.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...