• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Christi38

Två döttrar och en son, nä det skadar verkligen inte att ge dropparna, de är ju nyttiga som sagt. Även vi vuxna kan äta dem. Båda mina har fått äta sedan de var riktigt små.

Personligen har jag aldrig hört att de skulle fungera mot kolik av de jag känner som haft kolikbarn. Men funkar de för någon så är väl det bra...

• Christi38

TessTess, mina har fått ersättning (Nan tycker vi är bättre för deras magar men det är väl olika vad man tycker om de olika fabrikaten) så mkt de velat. Det blev ändå runt var tredje timme på båda. Vid en månad var det nog runt 140 som gick ner.

• MinFinaMinna

Det är fri matning även vid ersättning har BVC sagt till mig. Nu när min dotter är 6 mån äter hon NAN PRO 2, ca 180 ml var fjärde timme ungefär.

• TessTess93

Men vad händer om min dotter äter för mycket då? Mer än att hon ökar i vikt?

• Airhostess
    Sture skrev 2013-07-04 16:55:19 följande:
    Hej!

Får jag fråga hur din son är i magen? Vi har haft problem med att vår son är hård och mycket gasig. På BVC säger det att det beror på att han får ersättning. Vi ger honom även miniform och Sempers magdroppar. Han får NAN Pro.

Byt till Nan Ha om han har ont I magen och har gaser.
  • Airhostess
    Christi38 skrev 2013-07-04 18:41:20 följande:
    Två döttrar och en son, nä det skadar verkligen inte att ge dropparna, de är ju nyttiga som sagt. Även vi vuxna kan äta dem. Båda mina har fått äta sedan de var riktigt små.

Personligen har jag aldrig hört att de skulle fungera mot kolik av de jag känner som haft kolikbarn. Men funkar de för någon så är väl det bra...

Men kolik och mjölkproteinallergi är 2 skillda besvär.
  • Två döttrar och en son

Det är för att om det nyfödda barnet har någon i familjen som har matallergi så rekommenderas just Nan Hypoallergenic. Och vårt andra barn fick kraftig mjölkproteinallergi så fort han fick vanlig ersättning vid två mån, och fick sedan äta särskild Nutrigen-ersättning i två år. Särskilt då så rekommenderas att ge Nan Ha direkt när man börjar med ersättning för att den minskar risken för att barnet utvecklar full mjölkproteinallergi. Finns en viss risk ändå och då är det specialersättning från apotek som gäller, men bättre om man kanske slipper det med Nan Ha.

MinFinaMinna skrev 2013-07-04 18:22:28 följande:
    Två döttrar och en son: varför startar Ni

Med nan ha direkt? Varför inte testa vanlig först?

• Airhostess
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-04 23:27:29 följande:
    Det är för att om det nyfödda barnet har någon i familjen som har matallergi så rekommenderas just Nan Hypoallergenic. Och vårt andra barn fick kraftig mjölkproteinallergi så fort han fick vanlig ersättning vid två mån, och fick sedan äta särskild Nutrigen-ersättning i två år. Särskilt då så rekommenderas att ge Nan Ha direkt när man börjar med ersättning för att den minskar risken för att barnet utvecklar full mjölkproteinallergi. Finns en viss risk ändå och då är det specialersättning från apotek som gäller, men bättre om man kanske slipper det med Nan Ha.

Just det glömde fråga dig, är det Nestle som rekommenderar det eller har du fått den infon någon annanstans ifrån?
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...