• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Airhostess
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-12 15:59:55 följande:
    Du menar till Malin? Verkar ju nästan vara Laktulosen som ställt till det riktigt för pojken... Säkert är Nan Ha skonsammare för magen än Nan Pro. Men skulle han ha utvecklat en protein eller laktosintolerans så måste han ha en helt mjölkfri ersättning från apotek, tex prova Semper Profylac. Eller om problemet är känslig mage, tarmar och förstoppning så är Nan Comfortis, BabySemp Lemolac eller BabySemp Bifidus (apotek) särskilt för kolik, koliksymtom, problem med matsmältning och förstoppning.

Ja, det var juh henne jag citerade?
  • FruSen

Jag blir inte riktigt klok på allt detta.... Nu har töserna varit utan niferex i en vecka (lördag).
    Fortfarande har inte magarna kommit igång lika bra som jag hade önskat. Astrid får nu semper bifidus i samtliga mål förutom två då hon får 2,5 ml laktulos. Hon bajsade igår och bajsade i måndags... Tycker det borde gett mer effekt ? Jag menar 5 ml lactulos PLUS bifidus bör ju göra att hon bajsar varje dag?? Eller? 
    Kan det fortfarande vara trögt pga niferex trots att de inte ätit det på en vecka? 
    Den andra tjejen, Linnea, bajsar åtminstone varannan dag, oftast varje... Hon får varken bifidus eller laktulos men hon har liksom inte haft lika jobbigt som Astrid....
    Och bifidus+laktulos=magknip... Inte så skoj.
    Funderar på att återigen testa nan pro eftersom det fungerade rätt bra när de åt det tidigare... 

• FruSen

Nej, det var nog i tisdags hon bajsade. ÅÅåh, gud så förvirrad man är när man har två

• Tjolanta

Nu var det ett tag sedan som jag kikade in i tråden. Kul att den lever vidare Tråkigt med era små bebisar och deras krångliga magar. Vi kör också nan ha till vår snart 8 månaders, men snart ska "riktiga" maten ta över, bara hon börjar tycka om den :-/ Hoppas att alla får en skön sommar med mycket bad & sol!

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-07-13 06:47:17 följande:
    Nu var det ett tag sedan som jag kikade in i tråden. Kul att den lever vidare Tråkigt med era små bebisar och deras krångliga magar. Vi kör också nan ha till vår snart 8 månaders, men snart ska "riktiga" maten ta över, bara hon börjar tycka om den :-/ Hoppas att alla får en skön sommar med mycket bad & sol!
  • purple box

För tidigt för mig att svara direkt  tydligen.... suck.

Inte bara min som segar med maten då tjolanta, Känns bra ^^

• Två döttrar och en son

Skriv i almanackan när hon bajsar!

FruSen skrev 2013-07-13 00:19:45 följande:
    Nej, det var nog i tisdags hon bajsade. ÅÅåh, gud så förvirrad man är när man har två

• Två döttrar och en son

Hon är kanske en sådan som bajsar sällan.

Är ju så individuellt och ffa när de får ersättning.

Om ni provar med bara Bifidus då utan Laktulos, eller mindre Laktulos?

Svårt att veta!

Vad får hon för ersättning de mål hon inte får Bifidus?

Vad äter andra flickan för ersättning?

De säger ju man inte bör byta ersättning för ofta eller fort heller...

FruSen skrev 2013-07-13 00:11:23 följande:
    Jag blir inte riktigt klok på allt detta.... Nu har töserna varit utan niferex i en vecka (lördag).

Fortfarande har inte magarna kommit igång lika bra som jag hade önskat. Astrid får nu semper bifidus i samtliga mål förutom två då hon får 2,5 ml laktulos. Hon bajsade igår och bajsade i måndags... Tycker det borde gett mer effekt ? Jag menar 5 ml lactulos PLUS bifidus bör ju göra att hon bajsar varje dag?? Eller? 

Kan det fortfarande vara trögt pga niferex trots att de inte ätit det på en vecka? 

Den andra tjejen, Linnea, bajsar åtminstone varannan dag, oftast varje... Hon får varken bifidus eller laktulos men hon har liksom inte haft lika jobbigt som Astrid....

Och bifidus+laktulos=magknip... Inte så skoj.

Funderar på att återigen testa nan pro eftersom det fungerade rätt bra när de åt det tidigare... 

• Två döttrar och en son

Hej!

Vad var er anledning att ni började med Nan Ha?

Vi ska ge det direkt från födseln pga att ett syskon var mjölkproteinallergisk, för att minska risken för samma för detta barn.

Tjolanta skrev 2013-07-13 06:47:17 följande:

• FruSen
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-13 08:46:05 följande:
    Hon är kanske en sådan som bajsar sällan.
    Är ju så individuellt och ffa när de får ersättning.
    Om ni provar med bara Bifidus då utan Laktulos, eller mindre Laktulos?
    Svårt att veta!
    Vad får hon för ersättning de mål hon inte får Bifidus?
    Vad äter andra flickan för ersättning?
    De säger ju man inte bör byta ersättning för ofta eller fort heller...
    Hon får nan comfortis två ggr/dag eftersom jag då har i laktulos. I bifidus är det ju redan laktulos
    Har provat med enbart bifidus och det har inte gett någon effekt, skulle vara skönt att slippa ge det helt då det är dyrt och då jag inte märker så stor effekt...
    Hade inte varit orolig över lite bajs om hon inte visat sådant missnöje, hon krystar och krystar och har ont men inget kommer :/ Och ersättningsbarn bör ju bajsa minst var tredje dag. 
    Den andra tjejen äter också nan comfortis. Hon mådde bra (nästan bättre) på nan pro också.  
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...