Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

MinFinaMinna skrev 2013-02-26 20:41:42 följande:
    Vi har två rosa, en vit och en grön min flicka tar bara MAMs nappar också. Jag köpte några söta rosa Esska nappar. Men hon hatar dom

vår böna tar bara avents nappar och jag hatar napparna med ring på egentligen men har testat andra å de vägrar hon ha! Kul när de är så små (3,5 mån) & vet preciiiis vad de vill Lääääängtar till trotsåldern... N.O.T...
  • Tjolanta

Var till Coop och skulle hämta nan ha burkarna jag beställt.. Nej men då hade de utgått!? Finns bara de i 600g kartong & den Va ju svindyr på Coop..

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-02-27 12:51:10 följande:
    Storhandla i grannstaden då?

Jag ska kolla willys här igen om de fått in de stora kartongerna... Annars får de bli citygross
  • Tjolanta

[quote=68965537][quote-nick]annakarin75 skrev 2013-02-27 08:50:37 följande:[/quote-nick]

Tjolanta skrev 2013-02-27 07:28:43 följande:
    vår böna tar bara avents nappar och jag hatar napparna med ring på egentligen men har testat andra å de vägrar hon ha! Kul när de är så små (3,5 mån) & vet preciiiis vad de vill Lääääängtar till trotsåldern... N.O.T...
    Jag gillar bara de med ring på, mycket mer praktiska. Man kan ha de på fingret om man bär på barnet eller om han inte vill ha nappen just då eller om man ska torka honom eller vad som helst. Dessutom är de mycket lättare att hålla fast när han ska sova, de åker ju ur hela tiden och de utan ring är blanka och rundade och då glider min hand hela tiden, så jag föredrar de med ring   :)[/ Jo det är ju sant att man kan ta nappen "med sej" Man kan också ha den som "skallra".. Men hon kör i fingrarna å drar ur nappen å så blir hon bannad när den inte flyger in igen!
  • Tjolanta
    MinFinaMinna skrev 2013-02-27 23:19:26 följande:
    Jag var på både Ica och Willys idag för jag skulle köpa större nappar till våra MAM flaskor. Vi har strl 1 och ville ha strl 2. Men hittade ej några. Så vi har strl 1 fortfarande. Min dotter är lite över 10 veckor. Så strl nr 3 vill jag ej ta än. Känns som det blir ett väldigt stort hopp från strl 1 till 3. Får väl kolla Apoteket annars.

vi köpte våra 2 nappar till mam på Coop forum. Har sett dem även på willys
  • Tjolanta

Var runt på affärer igår och skulle kolla priser mm på Nan Ha kartongen då burken ska utgå. Men knappt nån affär visste vad jag pratade om!? Nä får ta å ringa city gross idag å höra om de har den maten & till vilket pris.

• Tjolanta

Kokar inte heller vattnet å steriliserar i micron. Nu har jag kollat runt på citygross på NAN HA och här kostar den 109!! Samma på Ica maxi... Willys visste inte än... Gah!! Blir tokig ... Hutlösa priser men lillan måste iaf ha mat Köpte två termosar igår på Ica för 50 kr till ersättning, få se om de håller värmen bra. En blå för kallt vatten och en röd för varmt vatten. Å så blev det en lila mam flaska

• Tjolanta

Jag har i 150ml vatten i flaskan som jag micrar i ca 30 sekunder. Tycker det blir lagomt.

• Tjolanta

Vi har två nappen till mam och den funkar bra för vår tjej. Ettan kom alldeles för sakta för henne och hon är 3,5 mån

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...