Madeleiiiine skrev 2013-01-31 20:36:46 följande:
Tack!.
Var och köpte NAN pro och lemolac igår, gett henne 3 flaskor lemolac sen igårkväll och hon verkar få ont i magen av den, som med den vanliga babysemp 1.. Därimot när jag gett henne NAN så får hon inte ont i magen MEN hon spyr MER än av babysemp.. Kommer som en flod ur mun på henne ca 15 minuter efter att hon är klar.. Och magen verkar inte kommit igång än av lemolacen, det kanske tar ett par dagar innan magen går igång på den?
Åh, detta med flaskmatning är som en djungel tycker jag. Man får chansa och testa sig fram... =(
Men oj, om inte det ena så är det nått annat som inte funkar. Kan ta några dagar, min lillkille fick också ont i magen av lemolacen, därför vågar jag inte ge mer än 1 flaska på morgon och 1 på kvällen, men å andra sidan så hjälper det för honom att bajsa, men det verkar ju inte fungera för er :(
Vi har nog testat alla varianter och blandat olika för att komma fram till vilket passar bäst för honom och vilken kombination sätter igång magen, det tog 9 veckor av testande, så det är ju det ända sättet tyvärr. Jag snappade upp några tips härifrån och testade till slut så kom vi fram till den blandningen som vi har idag. Ibland tillsätter jag 1 tesked rapsolja till lunchflaskan, det gör jag t.ex nu eftersom han trots fungerande blandning av lemolac, så bajsade han inte igen sen i förrgår :(
Ja så som sagt det värsta är väll att man får testa sig fram till vilken som passar just er :/
Håller tummarna så att du snart hittar rätt så hon slipper magont och krångel!