• Frutess

Tråden för oss som INTE ammar...

Kan nu meddela att vi gåttöver till NAN PRO sedan 2 dagar och lilla Albin (3veckor) mår redan bättre! Han fiser mindre och verkar inte ha lika ont i magen längre! Han bajsar också mindre 2 blöjor/dag ca. Han äter också mer just nu. Tillväxt period kanske men han är i de stora hela en nöjdare kille!:) ska till bvc på fredag, får väl se då hur han ökat;) sist var de +310g på en vecka.:)

• Frutess

Tjolanta visst är de underbart när de är nöjda och mår bra!:) Albin åt babysemp men gaserna och bajsandet var nått från en annan värld. Plus att NAN PRO skummar betydligt mycket mindre! Helt enkelt skit nöjd med byter:)

• Frutess

Jag tycker semper smakar sötare än NAN. Men samma här jag märker skillnad i smak men inte min man;)

• Frutess

Puxxi: vi kör NAN PRO och Albin bajsar 1 gång om dagen. Och de är också lite tapetklister känsla men helt normalt! Han har just nu en växt period för han äter varje timme och äter då mellan 60-100ml vare gång. Han säger till när han ör hungrig och då får han oavsett om de var 30 min sen han fick sist;) Jag har märkt att Albin måste rapa efter varje måltid annars är han ett monster på kvällen och har jätte ont i magen:) vi har 3 MAM flaskor (JÄTTE bra) och 2 tomme tippie räcker gott och väl till oss. Men ja en hel del diskning blir de:)

Ang. Brösten så tar de 3-4 dagar innan mjölken minskar. Jag slutade amma helt i tisdags förra veckan och nu har de typ sinat. De kommer några droppar ibland när han skriker eller när jag sitter lite ihop kurad:) men ja de tog 4 dagar för mig innan mjölken minskade så pass att jag inte behövde pumpa alls. Innan så gjorde kg som du alltså Pumpade lite lite när de spände och gjorde ont:)

Lucka till med allt och glad alla hjärtans dag!

• Frutess

Vi har också bytt! Lilla Albin blev jätte gasig och med de grinig och ont i magen av baby semp. Har en helt annan bäbis hemma efter bytet till NAN PRO 1! Han har ätit de i lite mer än en vecka!:)

• Frutess

Någon som har lite tips. Min lilla kille på 5veckor har börjat skrika. Han blir helt hysterisk spec en stund efter han ätit. Han äter, blir nöjd så börjar han skrika/gråta och kan hålla på någon timme. fast då tystnar han ibland och bara gnyr för att sen heltplötsligt börja skrika. Han skriker och gråter stora krokodil tårar:(( gör så otroligt ont i mamma hjärtat. Just nu får han NAN pro1 är de värt att prova NAN ha? Ifall han är lite känslig. Men kan de komma bara så där? Han har varit lite gnällig en timmen igår började de här hysteriska gråten:( han bajs 2 gånger igår natt/morgon men ingen mer efter de. Han brukar bajja 1 eller 2 ggr/dag. Kör med massage sen igår har provat cykla tempa

• Frutess

Han har 1 nappen så för fort borde det inte vara. Han har endå ätit NAN i 2 veckor och de här började igår på morgonen. Han börjar ju inte skrika direkt efter maten utan de går en timme eller så sen skriker han helt hysteriskt tills han till slut somnar av utmattning :(

• Frutess

Humla85: ja vi rapar honom både mitt i matningen och efter:(
    Men nu har vi köpt minifom så ska prova de ett två veckor så får vi se om de blir någon skillnad!

• Frutess

Okej jag behöver lite hjälp! Min lill äter NAN PRO 1. Han har skrikit sen i torsdags. Nästan konstant! Trodde de var kolik, va på sjukan som trodde de va magvirus och inte kolik. (Grönt väldigt illaluktande bajs). Han får semper dr+minifom och de är fortfarande ingen skillnad! Idag när han bajja va de inte grönt men kändes mer hårt typ som hård lera och bara jätte lite. Så skriker han efter varje gång han ätit!

Tänkte iaf prova med NAN ha eller lemolac. Har hört att de är för känsliga och hårda magar. Har jag fel? Tycker så otroligt synd om honom att han ska behöva gråta så mycket!:((

• Frutess

Pratade precis med familjestödet på Folksam och ho. Rekomenderade lemolac iom att han varit gnällig och skrikig ett tag och de efter bytet till NAN för 3 v sen. Känslig mage kanske så de Skadar inte att prova ialla fall! Kan ju Lixom inte bli värre för min lilla plutt

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...