• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-30 18:32:22 följande:

Om det nu skulle vara överkänslighet, borde hon väl "krångla" varje dag? Vad har man för symptom då?.. Men testa kan man ju alltid göra
    Gaser, ser spänd ut när han/hon gråter, ryckiga benrörelser, sover dåligt, verkar vara allmänt obekväm. Prova Nan HA min son blev som förbytt efter 1:a matningen. Du kan inte göra henne illa genom att prova, ersättningen är bara mildare mer processerad komjölk som känsliga magar tål bättre.
  • Tjej78

En till fråga idag :) Hur går det när era respektive skall mata och natta era barn? Jag har ju som sagt helammat innan och nu när vi börjat med ersättning trodde jag att det skulle bli lite avlastning för min del då min sambo kunde mata henne men ack..... Hon ligger bara och skricker och gråter i hans famn.

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 18:50:06 följande:
    Gaser, ser spänd ut när han/hon gråter, ryckiga benrörelser, sover dåligt, verkar vara allmänt obekväm. Prova Nan HA min son blev som förbytt efter 1:a matningen. Du kan inte göra henne illa genom att prova, ersättningen är bara mildare mer processerad komjölk som känsliga magar tål bättre.

SÅ mycket gaser har hon inte.. Men när hon äter så släpper hon flaskan, spänner sej och fiser till och blir sedan jätteledsen och vill inte äta mer :-/ Men man tycker ju att BVC borde veta när jag ringde dit!?....
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-30 19:24:09 följande:

SÅ mycket gaser har hon inte.. Men när hon äter så släpper hon flaskan, spänner sej och fiser till och blir sedan jätteledsen och vill inte äta mer :-/ Men man tycker ju att BVC borde veta när jag ringde dit!?....
    Jag har ingen erfarenhet av BVC eftersom jag bor utomlands och här hade jag turen att hitta en barnläkare som som var specialicerad inom just magsjukdommar hos späbarn. Det låter precis som min son och efter första flaskan av NAN HA så såg man hur han riktigt slappnade av och kunde njuta av maten för att sen somna gott. Bajseriet kommer lukta mer och hon kommer säkert reagera lite med reflux (liten kräkning precis efter hon har druckit) men hon kommer må så mycket bättre.
  • slemtorsk i din bralla
    Tjej78 skrev 2013-01-30 19:22:26 följande:
    En till fråga idag :) Hur går det när era respektive skall mata och natta era barn? Jag har ju som sagt helammat innan och nu när vi börjat med ersättning trodde jag att det skulle bli lite avlastning för min del då min sambo kunde mata henne men ack..... Hon ligger bara och skricker och gråter i hans famn.

Min man o jag delar det mesta, han är föräldraledig onsdagar o då tar han sista nattamaten vilket brukar vara mellan 3 o 5 så får jag sova så länge jag vill om vi inte har ngt bokat typ bvc...samma sak på helgen...sen tar han oftast nattningen. Jag förbereder o fixar pyjamas o så sen tar han flaskan o ger o ser til att hon somnar så tar jag alla nätter så han pallar att jobba, han pendlar 9 mil enkel resa så då behöver han ju sova. För oss har det ju varit så från början då hon fått tillägg från dag3 så jag ammade o han gav flaska o jag pumpade en del så han kunde ge det oxå. Det är n vanesak, har din man testat att ge flaska "hud mot hud" ta av på överkroppen o låt bebis ligga i bara blöja el naken, låt dem vara ensamma och stör inte...lugn o ro för dem båda så minskar stressen för er alla tre
  • Tjolanta

Min man tar också nattmålet vid 1-2 tiden när han ändå är vaken. Helgerna kan han ta henne lite längre.. Hon äter inte lika bra hos honom om hon märker att jag är i närheten, då hon föredrar att äta hos mej Men på natten går det bra när jag är i ett annat rum.

• Love12

Hej, det är så att jag har precis slutat att amma min lilla son. Då han inte fick tillräckligt. Su nu använder jag mig av baby semp. Men hörde att det ska finns några mag droppar på Apoteket som ska hjälpa dom som liven om dom har ont i magen. Undrar om det är någon som vet vad dom heter eller som använder dom?? Hjälper dom??

• Lollo81
    Love12 skrev 2013-01-31 14:16:01 följande:
    Hej, det är så att jag har precis slutat att amma min lilla son. Då han inte fick tillräckligt. Su nu använder jag mig av baby semp. Men hörde att det ska finns några mag droppar på Apoteket som ska hjälpa dom som liven om dom har ont i magen. Undrar om det är någon som vet vad dom heter eller som använder dom?? Hjälper dom??
    Hej, det är sempers magdroppar finns på hyllan vid barnartiklarna på apoteket, vi använder dem och tycker att det funkar bra, men det verkar väldigt olika som jag läst här
  • Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 18:50:06 följande:

Förresten.. Vad är det för skillnad på den och lemolac? Den är väl mild men med komjölk?
  • MinFinaMinna

Sempers magdroppar. Vi använder dem till vår lilla tjej. Kan även rekomendera MAMs nappflaskor.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...