• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjej78

Nu har vi testat allt och det är bara som så att lilla loppan vägrar att bli matad av sin pappa kl 20. Alla andra tider på dygnet går bra oavsett om jag är hemma eller borta men sista målet funkar bara om det är jag som ger det. Någon som vet varför det kan vara så här!

• Tjej78

Glömde en sak.... Har fått knutar i bröstet och börjat läcka från det, vad göra?

• Tjolanta

Har börjat nu med lemolac få se om hon blir gladare & vill äta. Efter första flaskan bajjade hon på direkten! Det har aldrig hänt

• Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-02-02 17:32:30 följande:
    Har börjat nu med lemolac få se om hon blir gladare & vill äta. Efter första flaskan bajjade hon på direkten! Det har aldrig hänt
    Låter bra
  • Tjolanta

Bara hoppas att det håller i sej :-/ Hon är väldigt knepig med maten vissa dagar!

• Tjolanta

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan hålla en flaska med vatten lagom varmt en tid? Ska iväg och åka skridskor i morgon och har tyvärr ingen termos (ska inhandla en ) som man har ersättningsvatten i... Tänkte om man kokar vatten och häller i det i flaskan, preciiis innan man åker, så borde det hålla ett tag.. Men sen då? Vill ju inte ge det iskallt? Tips tack!

• purple box

Känner att jag hoppar in här.
    Har två barn, en delammad i 4 månader (men mesta maten kom från flaskan) och den andra har helflaskats sedan hon var 2,5 vecka (nu är hon snart 6 månader).

Tjolanta, kan du inte linda in flaskan ordentligt i en handduk eller liknande?

• annakarin75

Tjolanta, stoppa flaskan intill kroppen kanske? :) Kanske lättare att köpa en tetra och ha mot kroppen. Den kanske inte blir iskall då?

• Emiii

Tjolanta: testa att linda in flaskan i tidningspapper. Det är isolerande, förr i tiden brukade jag linda in mina insulinsprutor i det när jag var ute och åkte skidor för de inte skulle bli för kalla :)

• MinFinaMinna

Men om du kokar vattnet direkt innan ni Åker och häller det på termos borde det hålla länge om du har bra termos.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...