• Frutess

Tråden för oss som INTE ammar...

Någon som vet hur långtid de tar för lemolacen att börja ge resultat?? Sen tänkte jag kolla om någon vet nått om mjölkproteinallergi? Sonen har fått som prickar i hela ansiktet. Inte med nå gul Plupp i mitten utan bara massa röda prickar?

• Frutess

Christi: han är 6v har inte bytt tvättmedel eller använder perfym.

Men funderar om de är mjölkproteinallergi iom att han skriker så och verkar ha ont:( sen kom prickarna typ lite innan han började skrika.
    med NAN PRO så bajsa han 1gång/dag och då var de lite som mjuk lera. Nu sen vi bytte till lemolac så bajsar han iaf 2-3 gånger/dag och de är lite lösare så han kan ju inte ha ont av att de är mycket i tarmarna. Sen kör vi 20dr minifom så gaserna kommer ut.

Ska ringa barnmottagningen idag så de får titta på honom så de inte är nått annat tokigt, så kanske de kan säga varför han skriker och gråter hela dagarna:(

• Frutess

Kolik blev svaret så nu är de bara rida ut de:( men han är iaf bättre idag inte alls lika skrikig! Så kanske de vänder!

• Frutess

Japp har 2 små och 2 stora och sen tomme tippee men vet inte om de är antikolik??

• Frutess

Han tar inte dr Brown men vet inte om de finns andra sorters nappar?
    Jag fick veta om en medicin i Finland som heter kuplastop. Ska tydligen vara typ dom semper och minifom fast i samma och funka as bra. Tydligen är de nästan sommirakel medicin för kolik barn. Någon som hört nått om den här??

• Frutess

Vet lite mer om kuplastop en vän till mig som är finska har googlar om de och såhär skriver hon:
    Det var många som skrev i olika forum att det hade hjälpt deras barn man ger det 10 droppar 2-4 gånger/dag efter mat, är mot kolik,gasproblem o även vid diarre, innehåller ett ämne simetikoni o probotik bakterier, verkar tydligen lokalt i magen o påverkar inte tarmarna,hittade inga biverkningar..det går att beställa till sverige via en hemsida...kostade runt 19 E ...konstigt att dom inte kan ta hit en sån produkt som verkar hjälpa bebisar...

• Frutess

Ja så jäkla dumt i de här fallet! De säljs ju receptfritt där och om de hjälper små bäbisar med magtjorv så är väl de as bra?:(

• Frutess

Minfinamina: nej han är fortfarande väldigt gasig och ledsen till och från. Minifom verkar knappt hjälpa:( han bajjar däremot oftare nu 2-3ggr/dag och då fiser han nått otroligt och är ledsen:( men värst är de efter han ätit då är magknipen som
    Värst. Men har beställt hem kuplastop från Finland så jag hoppas de hjälper annars blir de till att prova gripe water och akupunktur. De är hemskt att han ska gråta och ha ont majoriteten av dagen:(

CarolineL: har ni provat linda om henne?? De funkar för Albin när han har som värst! Finns hur man gör på nätet! se.babycenter.com/x7660/hur-lindar-man-bebisar-och-varför. Albin somnar och blir lugn på 2 min!:)

• Frutess

CarolineL: han sover kanske 1-2timmar men som sagt någon gång ibland kan inte skada. Albin blir jätte lugn och somnar så jag tänker fortsätta;)sen har ju han kolik också så allt som får honom att va lugn, inte ha ont och sova är guld värt för oss;)

Prova och se om de hjälper isf kan du ju lätta på filten när hon somnat om du inte vill ha henne lindad tills hon vaknar själv:)

• Frutess

Varför inte bara göra i ordning x antal flaskor i kylen och ha stående? Så bara värma på sen när se är dags för att äta. Så gör iaf vi:) har ALLTID en flaska med färdigblandad ersättning i kylen. Alltså kokat vatten kylt de sen hälla i pulver blanda och så in i kylen tills de ska ätas. På kvällen när vi ska sova gör jag i ordning 3-4 flaskor så jag har mitt i natten att bara värma;)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...